Vart handlar ni cykelgrejer?

ErikOls

Medlem
Är relativt ny i gemet och undrar vilka ställen det är bäst att handla cykelrelaterade saker ifrån?
Vilka e-handlare inom cykel är bra?

När jag köper delar är det nästan alltid från bike-components.com, bike24.com eller bike-discount.de. Kläder och annat har jag köpt från främst Bikester men även lite från TCM och Bikable.

Har bara behövt använda kundservice 1 gång och det var med bikester. Det gick felfritt. Dem andra har jag ingen erfarenhet med.

Bikester kan vara lite konstigt med leveranserna då dem inte har kommit upp i postnord appen och levererats till utlämningsställe samtidigt som det står att dem bara har fått ordern på beställningsstatus. Jag har alltid fått paketen i slutändan dock och oftast tidigare än jag borde

Cykelrelaterat är ju ett ganska vitt begrepp. Jag handlar därifrån det är billigast. Ibland är det en svensk handlare som TCM eller Tooorch (kan vara värt att räkna på euron nu när kronan är så skruttig), ibland är det hos Bikester eller Bike24. Ibland är det värt att handla direkt från företaget, tex när det gäller kläder. Gore och Norrøna har ofta bra rea på sin sida tex.

Min dotter hade sagt att du låter som hennes pappa.
Hennes pappa låter som en skapligt sympatisk människa!

Jag har sjukt svårt att hitta vettiga saker till skapligt pris. Köpte något par bibs från pearl som var samma modell som jag redan hade och passade bra TRODDE JAG. Pearl har bytt hängslena så de är sjukt obekväma.
Cykelcity brukar jag gå till när jag köper skor, som inte händer så ofta iofs. Fått bra hjälp där och Shimano passar mina fötter skapligt (och hofvet har rabatt så de blir inte så mycke dyrare än något annat).

Har alltför ofta fått grejer som det är något fel på, från bikester, så dom vill jag inte rekommendera, och dom tyska näthandlarna har jag ej testat (ännu).

Veloform, som redan nämnts, går att lita på och är bra.

Cykelhuset är rätt bra också. Man kan hämta i butik, och på vissa grejer ligger dom väldigt bra i pris.
Aldrig känt mig missnöjd efter köpt något på cykelhuset. Hyggliga och proffsiga.

Hittade en sida idag, componentsoutlet.com som verkade lite för bra för att vara sann! Tydligen en amerikansk hemsida.

Nån som hört om den eller handlat därifrån?

TCM när det gäller cyklar och lite div delar, trevlig kundtjänst, felfria leveranser.

Kläder, personlig utrustning mm alltid hos Bikester...hyffsat trevligt utbud och priser inom 'kategorin' Downhill.
Har själv aldrig haft problem och returer har fungerat suveränt!

I regel LBS först och främst, om de har aktuell pryl och hyggligt i prisnivå. Jag accepterar att betala något dyrare hos LBS jmf nät-handlare, men blir det för stora skillnader så blir det den av de etablerade nät-handlarna som är billigast.

R2, Bikester, Bike24, Wiggle är de vanligaste när jag ska näthandla.
Någon LBS har jag inte, men mina NSLBs är Spobike/Cykelkraft i Jkpg, Ewalds i Liköping och XXL, där jag gärna tittar in när jag passerar.

Tcm och bikester är mina LBS , Tcm utmärker sig genom att ofta ha lägre priser jämfört med de stora drakarna , båda butikerna har trevlig personal, cykelcity Södermalm var mitt mesta ställe förr när man sysslade med landsväg.

Någon med erfarenhet av bycicle.net? Verkar vara italienskt. Har rätt bra priser på en del 11-delat Dura Ace.

Nä, verkar vara skumt. Avstår.

Tillbaka
Topp