Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De här kanske?Någon som har tips på vad jag köper nya 26" hjul till min kona renovering.
Hittade tips om bike-discount.de men de har slut på hjul just nu. Finns det några alternativ?
www.kurbelix.de
Hade kunnat vara ett alternativ men jag söker hjul för fälgbroms.Nu en svordom, för många... Biltema. Shimano- nav och alexfälgar. Säkerhetsspår fräst runt fälgen, fäste för sexbultad skiva.
Tackar, ska kolla in deras utbud!Kurbelix.de har ett stort utbud. Jag har beställt därifrån.
![]()
Laufradsatz für Felgenbremse günstig kaufen »Online Shop
Laufradsatz für Felgenbremse günstig im Online Shop kaufen✓Laufräder von DT Swiss,Exal,Mavic,Rodi,Ryde etc✓schneller Versand✓Dauer-Niedrigpreisewww.kurbelix.de
Någon som har erfarenhet av dessa?De här kanske?
![]()
Mavic Crossride UB 26" Wheelset
The introduction to MTB performance by Mavic - for rim brakes: the Crossride UB wheel You just don't want to send your rim brake bike into retirement? No problem, because Mavic has reintroduced the Crossride UB to its model range. Its tried-and-testewww.bike-components.de
Ser ut som om @Carl Edfeldt har såna hjul, han kanske kan säga nåt om dom.Någon som har erfarenhet av dessa?
Jag köpte dem till ett retrobygge och är väldigt nöjd! Är lätta och rullar fint!Någon som har erfarenhet av dessa?
Biltemas är gjorda både för skiv och fälgbroms. Har ett sådant bakhjul och kör med fälgbroms, det funkar fint.Hade kunnat vara ett alternativ men jag söker hjul för fälgbroms.
Jag köpte ett 26" BT bakhjul för både fälg och skiva för några år sedan som jag fortfarande kör på. Har kört fälgbroms (V) hela tiden och det funkar. Fast nu när jag kollar ser jag inte att de anger att det funkar för både och längre?! Tror att detta fanns i produktbeskrivningen när jag köpte...Biltemas är gjorda både för skiv och fälgbroms. Har ett sådant bakhjul och kör med fälgbroms, det funkar fint.
Jag måste vara alldeles blind! Ser att de anger det på framhjulet, men inte på bakhjulet. Var tusan?Jodå, dom anger att det funkar med både v-broms och skiva.
![]()
Cykeldäck MTB 26", 47–559 mm
Bredare och kraftigare däck med grövre mönster, anpassade för Mountainbikecyklar.www.biltema.se![]()
Bakhjul, 26"
Bakhjul med dubbelbottnad aluminiumfälg för gängad frihjulskrans. Rostfria ekrar.www.biltema.se
www.cykelgear.se
Jag mailade faktiskt BT, ska funka med v-broms enligt det svaret, vad det är värt vet jag inte?Jag måste vara alldeles blind! Ser att de anger det på framhjulet, men inte på bakhjulet. Var tusan?
BT kan man alltid lita på!Jag mailade faktiskt BT, ska funka med v-broms enligt det svaret, vad det är värt vet jag inte?