Vart köper jag 26" hjul för v-broms?

Da²

Medlem
Någon som har tips på vad jag köper nya 26" hjul till min kona renovering.

Hittade tips om bike-discount.de men de har slut på hjul just nu. Finns det några alternativ?

Någon som har tips på vad jag köper nya 26" hjul till min kona renovering.

Hittade tips om bike-discount.de men de har slut på hjul just nu. Finns det några alternativ?
De här kanske?

Någon som har erfarenhet av dessa?
Ser ut som om @Carl Edfeldt har såna hjul, han kanske kan säga nåt om dom.

Jag har crossride UB på två av Miyatorna och det funkar flawless. Nu kör jag ju inte novemberkåsan med mina hojar men dom står pall för mina 115 kg?

Jag har nån gång i nödfall köpt en billig 26" cykel på blocket bara för hjulens skull, när jag råkat köra sönder en fälg.
Så småningom ersattes dom av lite finare hjul här från köp & sälj.
Så nu har jag ett par fulhjul i förrådet om det kniper,
samt växlar, styre, bromsar (även om dom skriker).

Biltemas är gjorda både för skiv och fälgbroms. Har ett sådant bakhjul och kör med fälgbroms, det funkar fint.
Jag köpte ett 26" BT bakhjul för både fälg och skiva för några år sedan som jag fortfarande kör på. Har kört fälgbroms (V) hela tiden och det funkar. Fast nu när jag kollar ser jag inte att de anger att det funkar för både och längre?! Tror att detta fanns i produktbeskrivningen när jag köpte...

Jodå, dom anger att det funkar med både v-broms och skiva.

Hmm, nä måste ha blandat ihop texten, ser nu att det står inget om v-broms på bakhjulets beskrivning:unsure:

Skall hjulen sitta på en pendlare och komma undan så billigt som möjligt så kan man väl lika gärna köpa b-tema.

Annars skulle jag satsa på ett par Mavic Crossride, det skiljer ju inte mycket i pris dessutom.

Tillbaka
Topp