CykelUlf_43
Aktiv medlem
Värt med backspegel?
Hej!
Jag har en cykel som jag brukar cykla snabbt på (obs INTE en elcykel och den är INTE trimmad!) så jag gör mycket omkörningar.
Ibland blir någon lycragubbe arg för att jag kör om när han håller på att köra om bakom. Jag brukar alltid skrika tillbaka att han är dum och bara avis och sen cykla ifrån honom men det är ändå lite irriterande. Funderar därför på att köpa en backspegel (orkar inte hålla på att vända mig om).
Är det värt att sätta dit en liten barend-spegel eller vad är era erfarenheter?
www.cykloteket.se
Jag har en cykel som jag brukar cykla snabbt på (obs INTE en elcykel och den är INTE trimmad!) så jag gör mycket omkörningar.
Ibland blir någon lycragubbe arg för att jag kör om när han håller på att köra om bakom. Jag brukar alltid skrika tillbaka att han är dum och bara avis och sen cykla ifrån honom men det är ändå lite irriterande. Funderar därför på att köpa en backspegel (orkar inte hålla på att vända mig om).
Är det värt att sätta dit en liten barend-spegel eller vad är era erfarenheter?
Cateye Backspegel Bm-45 Svart
Slimmade Cateye BM-45 Barend Mirror en liten backspegel för cykel som enkelt monteras på din styrände. Denna smidiga lilla backspegel ger dig bättre sikt bakåt när du cyklar och passar både till de flesta typer av cyklar. Storlek på li...