Vart sitter ramnummret?

Vart sitter ramnummret?
stjäl tråden lite,
numret sitter ju under vevpartiet (vänd cykeln upponer så ser du) men oftast står det två nummer där.
Vad är det "andra" ?

Vart sitter ramnummret?
Vad f*n är det frågan om?
Skulle det sista vara roligt så sätt dit en glad gubbe!

Alla kan inte allt om allting.
Dryga svar direkt till en ny medlem på forumet.
Inte konstigt att de flesta gamla happyiter har lämnat.

Vart sitter ramnummret?
Lulle sa:
Fnurre sa:
1888 sa:
stjäl tråden lite,
numret sitter ju under vevpartiet (vänd cykeln upponer så ser du) men oftast står det två nummer där.
Vad är det "andra" ?

Tack för det enda vettiga svaret i den här tråden.

Mvh

Vad var det för fel på det första svaret?

Du menar vart var felet. :P

Sen en annan grej, eller kanske samma grej förresten, tycker det är lite konstigt men vissa cyklar verkar ha ett "ramnummer" på en klisterlapp ihop med en streckkod? Vad är det?

Vart sitter ramnummret?
staine sa:
Lulle sa:
Fnurre sa:
1888 sa:
stjäl tråden lite,
Vad är det "andra" ?

Tack för det enda vettiga svaret i den här tråden.

Mvh

Vad var det för fel på det första svaret?

Du menar vart var felet. :P

Sen en annan grej, eller kanske samma grej förresten, tycker det är lite konstigt men vissa cyklar verkar ha ett "ramnummer" på en klisterlapp ihop med en streckkod? Vad är det?

Det är samma nr på klisterlappen som numret som är instansat i ramen. Går inte att stansa in streckkoden :-)

Vart sitter ramnummret?
ramnummer kan sitta på styrkrona även på vissa vuxencyklar men vanligen sitter de under eller runt vevlager-röret sett vissa äldre cyklar som haft det instansat precis under sadelstolpsklämman oxå

Vart sitter ramnummret?
Sen komplettering i gammal tråd.
Det går väl knappast att stansa in ett ramnummer på en kolfiberram?
På min Scott Genius 700 sitter en klisterlapp under vevpartiet med en streckkod och en lång harrang med tecken. Det sitter likadana klisterlappar på andra delar av cykeln med andra nummer. Jag antar att det är numret på själva ramen som är ramnumret? //Stefan

Vart sitter ramnummret?
Sen komplettering i gammal tråd.
Det går väl knappast att stansa in ett ramnummer på en kolfiberram?
På min Scott Genius 700 sitter en klisterlapp under vevpartiet med en streckkod och en lång harrang med tecken. Det sitter likadana klisterlappar på andra delar av cykeln med andra nummer. Jag antar att det är numret på själva ramen som är ramnumret? //Stefan
Ja, jag har då inte hittat annat än klisterlapp på min Canyon. Stansas det ens på moderna alu-ramar? Jag har iofs inte tittat alltför noga, men tror att min Trek Crockett också (enbart?) har klisterlapp.

Vart sitter ramnummret?
Ja, jag har då inte hittat annat än klisterlapp på min Canyon. Stansas det ens på moderna alu-ramar? Jag har iofs inte tittat alltför noga, men tror att min Trek Crockett också (enbart?) har klisterlapp.

På både min Mason och Kinesis finns ramnummer stansade undersidan vevaxelröret.
På en kolfiberram borde det gå att baka in ett nummer, på något sätt. Vissa länder har ju krav på ramnummer.

Tillbaka
Topp