Vart ska man gå nu när 116 inte finns längre?

Finns det osnobbiga lbs i Stockholm?
(En nästan retorisk fråga inser jag efter några sekunder.)
/Fedde

Ja, de finns osnobbiga lbs i Stockholm. Butiken i min kvarter har snobbiga priser, men personalen är inte snobbigt alls och alla cyklar och reklam på fönsterna är fula. Rekommenderar den inte.

Jag känner inte till osnobbiga men treviga lbs i Stockholm. Det fanns flera, men alla jag kände till har stängt. Läste i en annan tråd att en kille som jobbade hos 116 nu jobbar hos rule58. Det är en trevligt butik, men jag skulle säga klart snobbigare än 116.

Ja, de finns osnobbiga lbs i Stockholm. Butiken i min kvarter har snobbiga priser, men personalen är inte snobbigt alls och alla cyklar och reklam på fönsterna är fula. Rekommenderar den inte.

Jag känner inte till osnobbiga men treviga lbs i Stockholm. Det fanns flera, men alla jag kände till har stängt. Läste i en annan tråd att en kille som jobbade hos 116 nu jobbar hos rule58. Det är en trevligt butik, men jag skulle säga klart snobbigare än 116.
Du har inte varit förbi cycling? Rikard är fantastisk, bjuder alltid på roliga anekdoter och tonvis med mektips när man har dumma frågor :) Rikard är faktiskt så bra så att det är enda lbs ja vänder mig till trots att jag bor i fel sida av stan och granne med cykloteket. Söders cykel har också en trevlig äldre herre i verkstan.

Du har inte varit förbi cycling? Rikard är fantastisk, bjuder alltid på roliga anekdoter och tonvis med mektips när man har dumma frågor :) Rikard är faktiskt så bra så att det är enda lbs ja vänder mig till trots att jag bor i fel sida av stan och granne med cykloteket. Söders cykel har också en trevlig äldre herre i verkstan.

Ja, jag har varit förbi cycling nån gång. Håller med att det är en trevlig butik, men den räknas kanske som snobbig, det finns många dyra grejer där. En kollega har varit där ofta.

Jag har tyvärr, eller kanske inte tyvärr, inte längre behov av en cykelbutik. Numera kan jag fixa allt själva och man kan köpa allt på nätet. Om jag måste köpa kläder eller skor är det bra med en välsorterad cykelbutik, som cykelcity.

Men 116 var en av de riktigt få, kanske de enda, lbs där jag alltid gick in när jag kam förbi och hade lite tid.

södercykel. Kortfattat ärlig med ett skapligt shimanolager. Cykloteketfria priser. Brukar dra dit när ingen annan har saker i lager eller man kräks över hur inflation och trendhets tagit komponentpriserna till nya nivåer.

De flesta är väl ganska trevliga. Två undantag Drop in bikes och Second hand bike. De gubbarna behöver nog gå en charmkurs.

en annan med skall vi säga tvär uppsyn var nisse nilsson i en långsmal källarlokal ganska långt ner på b jarlsg. flyttade och stängde sedermera.

cykling på norrtullsgatan har nämnts, mycket trevlig affär. fina grejor, men inte snobbigt.

en trevlig kundupplevelse fick jag på fredsgatan i sundbyberg, nästan upp vid tulegatan. standardaktigt utbud.

sen cykelkällan på upplandsgatan. lite åt skrothållet, men iaf mycket trevlig. bra lagerhållning och bra pris på pälsöverdrag till racersadlar. lite otippat med tanke på butikens inriktning.

Vad gör en butik snobbig? Utbud, prislapp eller attityd?
Framför allt attityd men olika kombinationer av dessa
tre kan göra en butik snobbig.
Ex omm utbudet är bra och attityden bra men prisnivån
är "värst" i världen så är det (för) snobbigt.
Det är svårt att säga mer om vad som gör en butik snobbig men när jag går in i en butik känner jag rätt snabbt om den är (för) snobbig.
(Och det här gäller f ö inte bara cykelbutiker.)
/Fedde

Vad gör en butik snobbig? Utbud, prislapp eller attityd?
Bra fråga. Specialized concept store, 116 och rule 43 har varit dom trevligaste butikerna jag varit in på i sthlm

Sen att scs och Rule43 har ett sortiment som ligger prismässigt jättemycket över min cykelbudget tycker jag inte gör dom snobbiga

Men butiker som typ naturkompaniet där personalen inte riktigt vill hjälpa dig eftersom du inte använder 3L goretex en solig dag i centrala stockholm, känns betydligt snobbigare i mina ögon

en annan med skall vi säga tvär uppsyn var nisse nilsson i en långsmal källarlokal ganska långt ner på b jarlsg. flyttade och stängde sedermera.

cykling på norrtullsgatan har nämnts, mycket trevlig affär. fina grejor, men inte snobbigt.

en trevlig kundupplevelse fick jag på fredsgatan i sundbyberg, nästan upp vid tulegatan. standardaktigt utbud.

sen cykelkällan på upplandsgatan. lite åt skrothållet, men iaf mycket trevlig. bra lagerhållning och bra pris på pälsöverdrag till racersadlar. lite otippat med tanke på butikens inriktning.
Värre sunkhak än cykelkällan är svårt att hitta. Skulle köpa slang, fanns inte, skulle köpa vattenflaska, fick en dammig gammal. Tror den var använd.

116 var unikt. Grabben köpte allt sitt där och servade sina gamla budcyklar där.

Bikester i Sickla, personalen allt annat än snobbig, kunnig. Ramlade in idag med en kompis, verkstaden stängt men det hindrade dem inte att ett böjd växelöra riktades rätt. De ville ej ha betalt. Ingen av cyklarna köptes där.
Sedan har de ju inte allt hemma, men det finns online butiken till för..

Tillbaka
Topp