Vart tog Bengt och Paco vägen?

Det var omständigheter omkring som gjorde att det inte riktigt funkade här, men det är så länge sedan att det är helt bortglömt.

Paco i hårdträning för sssm. :p
Screenshot_20220921_201330_Instagram.jpg

Testar min variant av att återuppstå, filar på en RR som kanske kommer upp, har inte byggt en enda cykel på nästan 2år, sålde faktiskt det senaste bygget till nån som kanske till och med använder den. Har beställt en billig köpecykel som kommer om några dagar så man kanske kan irritera sig på vilket skräp man köpt och kan beställa lite delar och uppgradera. Mest chockerande var nog ändå att jag la 1,6 timme i Hellas tillsammans med andra igår, kändes underligt och lite stort, så det finns kanske hopp även för några av de andra.

Alla har sin punkt där hen ledssnar. Miljön här är ibland rätt mobbig och oförlåtande.
Miljön här blir vad vi gör den till. Ofta är det samma personer som gnäller på stämningen i en tråd som går över gränsen i en annan.

Jag har inte punktmarkerat GoranS så vet inte varför han inte är kvar, hans sista inlägg uttrycker en viss frustration iofs. Hoppas han får tillbaka suget att liverapportera typ Transcontinental eller nåt, det är uppskattat!

Fast i @GoranS fall så har jag haft kontakt med honom i pm och han har bara fullt upp med annat.
Han kommer nog tillbaka när det lugnat ner sig.

Han verkade ruttna på @kais01 i sista inlägg.
Jag hoppas verkligen att han att han kommer tillbaka. Han har bra input om utlandscykling och metatråden om det är suverän.

Länk till metatråden för den som ännu inte har upptäckt den:

Han verkade ruttna på @kais01 i sista inlägg.
Jag hoppas verkligen att han att han kommer tillbaka. Han har bra input om utlandscykling och metatråden om det är suverän.

Länk till metatråden för den som ännu inte har upptäckt den:
Jag skulle nog ha haft med en blink på slutet.
Från att ha skrivit flera tiotal inlägg/dag till att, som han påstår, bara ha fått fullt upp med annat osar påhitt.
Klart han ruttnade på kais01.

Från att ha skrivit flera tiotal inlägg/dag till att, som han påstår, bara ha fått fullt upp med annat osar påhitt.

Det finns väl flera här som har cyklat med honom? Någon som känner för att upplysa honom om att han är saknad?

@GoranS?

Tror att vi precis missat ett RAAM? Eller ställde de in eftersom Göran(?) inte höll i Happy-rapporteringen?

Han är saknad på andra sätt och i andra trådar också, förstås.
Får erkänna att jag på senare år lite tappat intresset för RAAM då det känns som att kvaliteten på startfältet och intresset för loppet minskat. När jag nu tittar på resultaten så ser det ut att på herrsidan ha varit en rätt svag upplaga.
Jag kan tycka att det är lite "vågat" att utifrån vad som råkade vara mitt sista inlägg i vintras extrapolera fram skälet till min bortavaro till att var "diskussionen" i tråden där det inlägget gjordes. Jag angav också i PM skälet till att jag helt enkelt inte bedömde mig ha tid för happy under en period. Då jag dessutom kraftigt misstänker att du inte har ett dugg koll på mitt liv vare sig privat eller yrkesmässigt kan jag knappast tolka "osar påhitt" som annat än ett på ytterst lösa grunder insinuerande att jag ljuger.

Angående sista inlägg innan bortavaron avsåg "lägger ner" endast att jag inte tänkte fortsätta skriva något i den tråden då det inte kändes som att det skulle leda till något konstruktivt. Jag har dock tidigare på happy t.ex. både utpekats som autistisk (har för mig att den personen åkte på en avstängning) samt placerats i obs-klass, utan att lägga ner.

Även om jag står för att jag tycker kais01:s ton var tråkig i den aktuella tråden så känns det som att det hade varit lite av att sila mygg och svälja kameler att lägga ner happy baserat på den tråden. Men du får förstås tro vad du vill.
Jag hänger mest i de lite lättsammare trådarna, men jag saknar hans inkonsekventa musikinlägg en hel del.
Gissar att det rör sig om "Vad lyssnar du på för musik just nu?"-tråden. Är inte helt säker på vad du avser med inkonsekventa, men om du saknat det så tolkar jag det som att det inte var något negativt.

Kan väl tillägga att jag nog har spretigare musiksmak än medelpersonen. Dessutom lyssnar jag inte alltid på saker jag gillar utan ibland ger jag mig ut i områden som jag antingen har mkt begränsad koll för att "bilda mig". Dessutom kan jag tycka att en del galna saker är lite kul, ffa om de är galna i kombination med någon form av virtuositet.

Tack.

Kommer med all sannolikhet att bli betydligt mer sporadiskt postande än det var tidigare, men inte lika obefintligt som senaste halvåret eller så.
Även jag säger välkommen tillbaks med glädje, inte för att vi brukar interagera men för att det innebär att du har tiden över, vi förtjänar alla lite slacktime då o då ?

Kan väl tillägga att jag nog har spretigare musiksmak än medelpersonen. Dessutom lyssnar jag inte alltid på saker jag gillar utan ibland ger jag mig ut i områden som jag antingen har mkt begränsad koll för att "bilda mig". Dessutom kan jag tycka att en del galna saker är lite kul, ffa om de är galna i kombination med någon form av virtuositet.

Virtuositet är extremt svårt att kombinera med bra musik. Några har lyckats, men de är få.

Får erkänna att jag på senare år lite tappat intresset för RAAM då det känns som att kvaliteten på startfältet och intresset för loppet minskat. När jag nu tittar på resultaten så ser det ut att på herrsidan ha varit en rätt svag upplaga.

Jag kan tycka att det är lite "vågat" att utifrån vad som råkade vara mitt sista inlägg i vintras extrapolera fram skälet till min bortavaro till att var "diskussionen" i tråden där det inlägget gjordes. Jag angav också i PM skälet till att jag helt enkelt inte bedömde mig ha tid för happy under en period. Då jag dessutom kraftigt misstänker att du inte har ett dugg koll på mitt liv vare sig privat eller yrkesmässigt kan jag knappast tolka "osar påhitt" som annat än ett på ytterst lösa grunder insinuerande att jag ljuger.

Angående sista inlägg innan bortavaron avsåg "lägger ner" endast att jag inte tänkte fortsätta skriva något i den tråden då det inte kändes som att det skulle leda till något konstruktivt. Jag har dock tidigare på happy t.ex. både utpekats som autistisk (har för mig att den personen åkte på en avstängning) samt placerats i obs-klass, utan att lägga ner.

Även om jag står för att jag tycker kais01:s ton var tråkig i den aktuella tråden så känns det som att det hade varit lite av att sila mygg och svälja kameler att lägga ner happy baserat på den tråden. Men du får förstås tro vad du vill

Välkommen tillbaka?

Virtuositet är extremt svårt att kombinera med bra musik. Några har lyckats, men de är få.
Uttalandet var i och för sig om kombinationen galen och virtuos musik. Jag kan tycka att galen musik kan vara både bra och dålig.

Då det mig veterligen inte finns något hyggligt vedertaget mått för hur man objektivt mäter hur bra ett musikstycke blir ett uttalande kring möjligheten att få till bra och virtuos musik något subjektivt. Känns f.ö. som ett ämne som skulle kunna debatteras/tjäbblas om i det oändliga utan att man skulle uppnå någon konsensus. Kanske något för en separat OT-tråd i så fall.

Uttalandet var i och för sig om kombinationen galen och virtuos musik. Jag kan tycka att galen musik kan vara både bra och dålig.

Då det mig veterligen inte finns något hyggligt vedertaget mått för hur man objektivt mäter hur bra ett musikstycke blir ett uttalande kring möjligheten att få till bra och virtuos musik något subjektivt. Känns f.ö. som ett ämne som skulle kunna debatteras/tjäbblas om i det oändliga utan att man skulle uppnå någon konsensus. Kanske något för en separat OT-tråd i så fall.

Det är det som är så gott! Det är man själv som bestämmer. Som jag brukar säga till mina ungar: Det finns bra och dålig musik, och om det du lyssnar på är bra eller dåligt, det avgör jag.

Vad???
Det där avgörs ju årligen i melodigrandprixfestivalen!

Tillbaka
Topp