#1: Badelundaåsen, börja tex ungefär vid flygplatsens flygledartorn sedan norrut: förbi gocartbanan vid hälla, förbi betalgolfbanan vid hälla, förbi anundshög (strax väster om högen i skogen), förbi Badelunda kyrka (i skogen eller på gångstig strax öster om kyrkan) fortsätt norrut, passera malmabanan (crossbana), passera "sjön gropen", upp norrut längs med åsen tex upp till avtagsvägen mot skultuna kyrka. Här finns ett vägval: antingen cyklar man denna avtagsväg (asfalt) ca 5 km till gården Julpa där man svänger söderut och så småningom ansluter Rocklundaskogen (15km-slingan), eller, man fortsätter Badelundaåsen upp hela vägen mot Sala. Obs att man inte ska cykla på själva 15-km slingan.
#2: Området mellan 15km slingan på Rocklunda och nämda gård Julpa, otaliga varianter, tex den norra slingan som det görs skidspår ibland + andra stigar
#3: En kortis men fin teknikled är längs med grusvägen ut till Björnön men man kör parallelt med grusvägen ca 50m öster om denna ("uppe på berget", leden är märkt).
#4: I skogen mellan Wenströmska och Vedbotippen (slalombacken), dessutom mkan man ju köra uppför backen som träning.
#5: Ut mot Geddeholm (asfalt) sedan vid Geddeholm finns det en hel del stig men kan vara lite svårt att hitta för den oinvigde. En variant är att man kör grusvägsrally så långt söderut det går och sedan genom skogen (märkt led konstigt nog 1km) och kommer ut på Kärrbo-sidan, sedan grus/asfalt hem. Mycket grus/asfalt men rätt fin ändå, perfekt för CX. 3km rakt öster om Geddeholms gods kan du se på eniros karta att det finns en "oval" dvs en rund timmervärg som är perfekt för ca 8min intervaller.
#6: I Mälarparken kan man skapa slingor för en timmes åkning även om skogen inte är så stor. Väv in Himlabacken, tex 3 ggr utan fotkontakt kan ju vara en utmaning samtidigt som man får flåsa en hel del.
#7: I skogen runt Irsta finns en del men är ganska flackt och lite svårt att hitta för den oinvigde.
#8: I Frösåkers naturreservat finns en led som man kan cykla, lite med "upptäckarstig" än svettospår.
#9: Bruksleden går att cykla bitvis, jag är dåligt påläst om denna
#10: Björnöbacken, med lite korta stigar runt som konditionsträning.
Stor Häst och Hästskitsvarning runt hela Västerås. Räkna inte med att hästarna/ryttarna flyttar på sig, det har iallafall aldrig hänt mig...