GoranS sa:
jooks sa:
GoranS sa:
Skulle loppet dra mindre om man kallade det motionslopp i stället för brevet, allt annat lika?
Antagligen inte men jag tror att det gör att intresset för att testa andra brevet ökar. Kanske inte bara positivt?
Min principiella invändning är att det låter mer som ett motionslopp än som ett brevet, så om de gillar upplägget är det väl snarare motionslopp de ska satsa på att köra för att få något som är så likt som möjligt. Nu har jag dock inte kört loppet ifråga så det kan ju vara att det i praktiken ligger mer åt brevethållet, men med reservation för det så är jag tveksam.
Det som verkar vara den officiella invändningen är att det är så många deltagare att man måste söka tillstånd + att avgiften är för hög. Att mat finns vid kontrollerna skulle ju tydligen kunna ges dispans för även om det såklart skulle funka att cykla sträckan och fixa käk själv (vännäs, vindeln, tavelsjö etc). I övrigt har loppet start när man vill inom vissa klockslag, ingen nummerlapp, stämpling på kontroller inom vissa tidsintervall, navigering på gps, ingen resultatlista. Så mer likt brevet än motionslopp kanske?
Personligen tycker jag det är trist att begränsa formatet till att bara passa för så få deltagare.