Västgötaloppet

Västgötaloppet
Ska köra. Har de gjort om banan så mycket? Har varit väldigt enkel de två gånger jag kört innan. Ryktet gör gällande att startbacken är borttagen.

Misstänker det är rätt vått?

Västgötaloppet
Det är just det våta som är lite grejen.. Det är som att cykla genom en bäck på vissa ställen. Sen är jag inte jätte insatt i hur tävlingar brukar vara men det var nästan lite knixigt att komma fram med enduron på vissa ställen :)
Ser ut som det ska vara uppehåll resten av veckan dock och då kan det nog vara riktigt fint :)

Västgötaloppet
Dags igen till helgen för VGL :-)
Någon som vet hur underlaget ser ut iår ?
Hur väl tål banan regnet som förväntas fredag/lörd. ?
Blir det samma tunga lerrally som ifjol ?

Västgötaloppet
Ska köra mitt andra lopp på lördag. Läste det PM som finns. Står så här:
"Ange ditt namn och startnummer vid hämtning av startkuvert."
Vart ser man sitt startnr?
//Urban

Västgötaloppet
Cinder2i40 sa:
Skulle inte oroa mig för regnet. Det stora problemet i år är blåsten. Det är svårt att cykla över nedfallna granar.

Till Ulricehamn (och Borås) åker man inte för vädret. Till lördagen så väntas vinden ligga kring 10 m/s och ca 20 m/s i byarna. Cyklade en del av banan ikväll och där det brukar kunna vara blött. där var det blött. Kan bli halvtufft när det är mycket transportsträckor längs långa grusvägsrakor om vinden ligger emot.

Västgötaloppet
Riktigt roligt lopp igår trots kylan, blåsten och leran. Bitvis så var det ju magisk stigcykling.

Körde 80 km på strax över fyra timmar så nu är jag riktigt seg i hela kroppen.

Någon som hittat några foton från tävlingen??

Västgötaloppet
Västgötaloppet 2019 inställt! Jag läser precis på deras sida. Väldigt tråkigt!

Bilagor

• 35C917A5-C17A-474C-AE9F-6003E74708F4.png
    35C917A5-C17A-474C-AE9F-6003E74708F4.png
    64.1 KB · Besök: 68
Västgötaloppet
Synd. Jag gillade loppet. Förstår att det kan vara svårt med ett lopp så sent på hösten. I år var det mycket stormvarningar. Vilka lopp ska jag nu köra i höst tuffa långlopp är det ont om.

Västgötaloppet
Cinder2i40 sa:
Synd. Jag gillade loppet. Förstår att det kan vara svårt med ett lopp så sent på hösten. I år var det mycket stormvarningar. Vilka lopp ska jag nu köra i höst tuffa långlopp är det ont om.

Jag kan rekommendera Bergslagsloppet. Om det inte är tillräckligt tufft kan man alltid "värma upp" med Karlstad XC dagen innan ;-)

Västgötaloppet
Jag tycker ändå det är lite konstigt att dom lägger ner, går det inte att få ihop ekonomin i ett lopp 480 deltagare? Bara en undran från en som aldrig arrangerat ett lopp...

Västgötaloppet
Deras önskan att köra tidigare på året tycker jag är helt rätt.. .synd bara att dom inte får igenom det.
Har kört loppet 2 gånger och det har varit misär varenda gång pga kyla o regn från höstens intågande.

Finns det inte plats i mitten av sommaren? Känns som det är ett lite längre mellanrum mellan loppen under semestertiden

Västgötaloppet
Dom har haft otur med vädret och det senaste var en misärtävling. Men var kul med lite vädermotstånd också med motvind hagel och +3C° NOT!

Men istället en tävling i slutet på Augusti som är etablerad ex Snapphaneturen?

Västgötaloppet
Neeej va tråkigt! Jag ville ju köra det för första gången 2019.. suck!

Men ni som kanske har lite koll på vad som finns att delta i framöver (2019), har ni lust o kanske dela lite info eller länkar.

Har funderat på att ställa upp i lite enduro tävlingar till kommande år, men hittar ingen direkt info om anmälan, när var och hur det körs. Hade tänkt att 2019 skulle bli ett hårt år med mycket träning och tävlingar.

Kanske finns det någon vettig tråd som förklarar allting lite bättre!?

Tack på förhand

Tillbaka
Topp