Vätskeryggsäck

jnomyr

Ny medlem
Vätskeryggsäck
Tjena !

Jag går och funderar på att köpa ryggsäck med vätskebehållare i men kan inget om den värld. Dessvärre finns det ju även där hur mycket som helst att välja mellan.
Det skulle dock vara rätt skönt och underlätta om någon kan rekommendera och komma med förslag på bra sådana. Ryggsäcken skall innehålla ca 2L vatten och ha annat packutrymme på någon liter(för dagsturer). Det skall trots detta vara en smidig och behändig rygga.

Vätskeryggsäck
jnomyr skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjena !
>
>
> Jag går och funderar på att köpa ryggsäck med
> vätskebehållare i men kan inget om den värld.
> Dessvärre finns det ju även där hur mycket som
> helst att välja mellan.
> Det skulle dock vara rätt skönt och underlätta
> om någon kan rekommendera och komma med förslag
> på bra sådana. Ryggsäcken skall innehålla ca
> 2L vatten och ha annat packutrymme på någon
> liter(för dagsturer). Det skall trots detta vara
> en smidig och behändig rygga.

Jag köpte en billig 1,5 eller 2-litare på Jula förra året, den har funkat superbra.

Vätskeryggsäck
Jag köpte en Camelbak Lobo i våras som jag tycker funkar perfekt för dagsturer.

Den klarar 3 liter vätska, men jag fyller sällan på mer än 1,5 - 2 liter. Får plats med snickers, lite verktyg, telefon och nycklar i fickorna samt en liten pump och extraslang i nätfickan på utsidan.

Riktigt smidig i mitt tycke och känns bra på ryggen.

Vätskeryggsäck
Tack för förslaget. Camelbak Lobo ser jävligt slimmad och bra ut. Hur är den om man tex vill ta sig en löptur och om man åker längdskidor ?

Vätskeryggsäck
Camelbak Lobo har jag oxå, jäkligt shysst men på gränsen ibland. Skulle vilja ha en halvliter utrymme till i den. Vet inte om den är så skön att spring med på ryggen , då är nog en vattenbälte bättre.

Vätskeryggsäck
Har också en Camelbak Lobo, som jag använder ibland på landsvägen. Åkt en hel del rullskidor med den och det funkar bra. Rymmer dock inte mycket mer än slang, pump, multiverktyg, mobil, kamera, plåbok och nycklar. Vilket räcker oftast, annars kör jag alltid i skogen med en Camelbak HAWG som rymmer lite mer som såg och förstahjälpenförband. :-)

/Leo

Vätskeryggsäck
Jag har en sån här:
http://www2.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?site=EU&model=AGTA&language=en
Den rymmer 2 liter och en nyckelknippa, djäkligt slimmad med andra ord. Inget för dig som måste ha med mobil, multiverktyg, 2 slangar, extrahandskar, tuggummi, osv osv men letar du efter en slimmad vätskeryggsäck gör den jobbet kanon. Det enda som är lite jobbigt är att det är svårt att torka själva vattenlungan efter användandet. Jag har löst det med en kemtvättsgalge som jag sticker in i påfyllningshålet som håller isär plasten medans det torkar. Har sett att Camelback har någon liknande pryl i plast man kan köpa också.

Vätskeryggsäck
Jag har en camelback ca 2 liter med plats för "nycklar" och någon bar.

Skulle jag köpa ny idag så hade jag köpt en "lös" 2/3 liters säck som sedan går att stoppa i den ryggsäck som passar bäst för dagen/aktiviteten...mycket flexiblare om man håller på med lite olika ute-aktiviteter...

Vätskeryggsäck
Jag har en Camelbak Blowfish och den kan jag inte rekommendera. Blåsan läcker som ett såll och remmarna lossnar i tid och otid. Dåligt på en dyr säck.

Senast redigerad av en moderator:
Vätskeryggsäck
MAH skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en Camelbak Blowfish och den kan jag inte
> rekommendera. Blåsan läcker som ett såll och
> remmarna lossnar i tid och otid. Dåligt på en
> dyr säck.

Då hoppas jag att du gått tillbaka till butiken du köpte den för så är verkligen inte den generela kvaliteten på camelbak.
Jag själv har haft min lilla i över 6år och använt den minst en ggr i veckan vid enduro (mc) körning och nu den sista tiden vid cykling.
Självklart börjar den bli sliten nu men inget onormalt slitage utan mer ett allmänt slitage av tvättning och släpat med den överallt.

Mao ett mkt bra köp.

Vätskeryggsäck
Återupplivar tråden!

Jag funderar på det här med rygga och tänkte mig ha en till c.vasan. Vill bara ha en slimmad som inte tar mycket plats och funderar på om en från biltema funkar där, är den jättestor? Jävligt schyst pris. Vad är det för andra som funkar? Som sagt så litet som möjligt.

Vätskeryggsäck
Camelbak, Classic ryggsäck med vätskebehållare. Den har jag och tycker att den är helt ok. Kostar väl ett par kronor mer än den från BT. Men jag är inte säker på att den är så pass mycket bättre än den från BT, som jag också har. Dock har jag aldrig cyklat/kört med den än.

Tillbaka
Topp