Vätskesystem/rygga för multisport?

Mattiman

Ny medlem
Hallå på er!
Kollar efter en ny rygga som ska funka för multisport och allt vad det innebär. Har Ni något bra förslag på något bra som såklart även innehåller vätskesystem. Jag är lite osäker på vilken som skulle funka bäst. Har varit inne lite på Source Spinner Pro 2, men den är kanske lite i minsta laget. Man ska ju få plats med lite prylar eventuellt...

Jag kör på en platypuspåse och en salomon raid race ryggsäck 20l, detta funkar till allt och man får plats med mer än en cykelpump. totalpris: strax över 800 i butik.

Jag har en Litepac 27 liters (multisportmodellen) som är schysst. Det är inget inbyggt vätskesystem i, men det finns ficka och slanghål så man kan stoppa i en lös vätskepåse. Den är superlätt, väger en 400 gram men ändå förvånansvärt hållbar.

Jag tycker den är lite skumpig att ha på ryggen vid löpning dock, men det tror jag mest beror på att storleken egentligen är något för stor.

Den kan kännas lite säckig när den är tom utan packning.

Annars mycket bra.

// Malin

Mattiman skrev:
-------------------------------------------------------

> bra förslag på något bra som såklart även
> innehåller vätskesystem. Jag är lite osäker på
> vilken som skulle funka bäst. Har varit inne lite
> på Source Spinner Pro 2, men den är kanske lite i
> minsta laget. Man ska ju få plats med lite prylar
> eventuellt...

Hej

Jag kör med Spinner Pro 2 och den funkar bra för multisport. Ett problem är att man måste dra åt axelremmarna två gånger i halvtimmen, men annars funkar den bra.

Nu kör jag endast endagarstävlingar och har inga problem med att få plats med grejjer. Ett par bars, gel, pump, lite verktyg och kanske tom ett förstärkningsplagg är inga konstigheter att få med.

Skall du köra längre tävlingar måste du ju ha en större säck, i stil med den som kevlar tipsar om.

/Erik

http://msl.epac.to

Jag har en Haglöfs LIM Series medium som jag tycker sitter som en handske. Den har en bra ficka inne i stora facket för att hålla en dryckpåse på plats, jag använder en av de största Camelback påsarna. Det finns även en större på 20 liter om 12 liter är för lite.

http://www.haglofs.se/produkter/lim.asp?lang=en&xCatNr=10#

Kanske skall säga att jag bara kör endagarstävlingar och inte på så hög nivå.

Jag har en Litepac med med en Camelbak-påse. Lätt som attan och med bra fickor som går att komma åt medans man springer eller cyklar. Det märks verkligen att dom har prioriterat låg vikt och funktion under tävling. Man ska nog inte räkna med att den kommer att hålla i evighet. Jag vet inte hur mycket den rymmer, borde vara 18l.
http://www.litepac.com/

Edit: Den modellen jag har finns inte kvar i sortimentet hos Litepac, och Malins är mer rejält tilltagen med kraftigare tyg.

Senast redigerad av en moderator:
Det absolut enklaste som finns är att gå in i affären och kolla vad dom kan erbjuda, man kör ju inte direkt 10 mil för en liten ryggsäck. Ingen firma (förmodligen) har alla ryggor vi listat här som bra.

Tillbaka
Topp