En liten mini-RR från igår kväll.
Jag var ute och cyklade en liten runda på 4 mil vid 22-tiden (lite sent). Tänkte ta min vanliga 6-mila runda men med tanke på kylan och tiden var det nog klokt att jag tog den kortare rundan i stället.
Det var runt -2 och jag testade för första gången min halogen Osram IRC 20w (hembygge, inpulad i en trädgårdslampa). Och resultatet var faktiskt inte alls dumt. Jämfört med den lampa jag hade när vi sist var ute i natten och cyklade är det stooor skillnad. Fästet är lite keff däremot, eländet lossnade efter ett tag.
Jag konstaterade att cykelbanorna igår var fullständigt livsfarliga. Jag körde på mina BT 32 mm dubbdäck och hade nog aningens för mycket luft i de med bl.a. några hårresande upplevelser och en lätt vurpa. Tur att det gick sakta, jag vurpade liksom i slow-motion och bara hasade mig ner i backen. Lite småroligt faktiskt (hade jag cyklat fortare hade det inte varit roligt alls). Ute på landsvägen 259:an var det däremot helt underbart. Torrt och utan is (annat än fläckvis).
Klädvalet var däremot knepigare. Ylleundertröja, vanlig Craft långärmad och väst körde jag med vilket fungerade förträffligt. Det som var problem var som vanligt fötterna. Jag hade tappat känseln i vänstra foten när jag kom hem, ändå körde jag med överdrag och yllestrumpor. Får köpa riktiga vinterskor. Händerna frös jag också om men inte lika mycket, trots fingervantar med Thinsulate och grövre utanpå. Tips mottages, är lobster-modellen att föredra?
Allt som allt en lärorikt upplevelse, ska nog ut i helgen också med Jocke om inte han ändrar sina planer (eller om min hals börjar spela mig fula spratt).
Jävlar vad mycket text det blev. Hmm, dags att jobba lite kanske.