Vättern 2008 Happy sub9, nu med team banner

Lagledare (Stisse).

Jag tänkte göra ett försök med Leo's TEAM8 gäng.

Går det så går det.
Blir det för tufft glider jag ner i ert starka Sub9 gäng.

/Pilen

Uppfattat, kör hårt!

Fast du får se till att inte vara helt däckad om du glider ner till oss sen...du måste vara användbar ; )

Hej!
Är en pigg och glad göteborgare som gärna kliver in i ert gäng.
Hoppas tillföra glatt humör och god draghjälp.
Är jag välkommen?

Mvh
Fredrik

fredrik.halldin skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
> Är en pigg och glad göteborgare som gärna
> kliver in i ert gäng.
> Hoppas tillföra glatt humör och god draghjälp.
> Är jag välkommen?
>
> Mvh
> Fredrik

Givet! Enligt vårt telefonsamtal så tror jag att du ska bli en bra tillgång till klungan.
Pilen höjde ju ribban och klev upp till sub8-klungan, men med din ankomst så blir det plus minus noll i antalet. Som jag nämnde så hänger det väl på hur pass full startgrupen är totalt och om du kan byta till vår startgrupp eller inte, men det ger sig.

Update:

1. * Stisse (gruppledare, Björsared, Göteborg)
2. * Superape (Enskede, Stockholm)
3. * evosmos (Långbro, Stockholm)
4. * Patrick E (Uppsala)
5. * floda-janne (Jan Peterson, Floda, Lerums kommun)
6. * Engström (Gävle)
7. * Alex (Anders Alexandersson, Öckerö, Göteborg)
8. * hgrd (Göteborg)
9. * Altirando (Sundsvall)
10. * Håkan Dahlgren (Upplands-Väsby, Stockholm)
11. * Ismael (Göteborg)
12. * MathiasG (Göteborg)
13. * Kinglace (Tullinge, Stockholm)
14. * Rickard W (Malmö)
15. * pabloc (Lund)
16. * Fritz (Jonas Friberg, Gävle)
17. * Brytarn (Anders Samuelsson, var det Mjölby?)
18. * Micke söderkisen
19. * SvenC
20. * Knoparn...om startbevis kan grejas
21. * PNrider (Patrik, Farsta, Stockholm)
22. * TBlade (Mats, Växjö)
23. * Frimpa (Daniel Fridenäs, Linköping)
24. * Fredrik Halldin (Göteborg)

Nu tror jag dock att vi sätter upp en skylt där det står "Sub9 2008 Happy MTB: Fullt"
Klungan är ohanterlig annars. Men, som alltid är detta en avvägning mellan det negativa i gummisnoddsproblematik, risk för luckor och annat virrvarr, samt det positiva att vara många baserat på erfarenheten att klungan ofta tappar effekt och manskap mot slutet.

Min formtoppning sista veckan innan VR har för övrigt gått käpprätt i diket. Den grandiosa planen var att köra Nationaldagsloppet i Göteborg (100 km kuperat) som en liten sista urladdning, sen äta som en häst och endast jobbpendla lite mysigt fram tills idag. Men det sket sig p.g.a. jobb och familjelogistik.
Men jag får vila mig iform, och nöja mig med att äta som en häst, he, he : ) Går nog det med. Efter 15-20 mil så handlar det mest om pannben för mig ändå.

Jag är fortfarande febrig och har ont i halsen/bröstet och lär knappast vara återställd till fredag. Har sålt min startplats i dag. Vädret verkar bli kanon, hoppas ni klarar det allihop, med marginal! Då jag kan drömma om att jag klarade det också. Lycka till!

Vafan! Är det så illa? Synd Kaj, det hade varit riktigt kul och ha dig med.

Vi får köra Mälaren Runt senare. Ska tänka på att du ligger i en varm säng medans jag huttrar mig ut ur hallen vid 2:30 och förbannar vädret (skit samma om det blir varmt senare, vid 2:30 är det aldrig varmt).

SuperApe skrev:
> Jag är fortfarande febrig och har ont i
> halsen/bröstet och lär knappast vara
> återställd till fredag. Har sålt min startplats
> i dag. Vädret verkar bli kanon, hoppas ni klarar
> det allihop, med marginal! Då jag kan drömma om
> att jag klarade det också. Lycka till!

Asch! Trist är bara förnamnet... Så surt när saker man inte själv kan råda över lägger krokben för en sådär.

Update:

1. * Stisse (gruppledare, Björsared, Göteborg)
2. * evosmos (Långbro, Stockholm)
3. * Patrick E (Uppsala)
4. * floda-janne (Jan Peterson, Floda, Lerums kommun)
5. * Engström (Gävle)
6. * Alex (Anders Alexandersson, Öckerö, Göteborg)
7. * hgrd (Göteborg)
8. * Altirando (Sundsvall)
9. * Håkan Dahlgren (Upplands-Väsby, Stockholm)
10. * Ismael (Göteborg)
11. * MathiasG (Göteborg)
12. * Kinglace (Tullinge, Stockholm)
13. * Rickard W (Malmö)
14. * pabloc (Lund)
15. * Fritz (Jonas Friberg, Gävle)
16. * Brytarn (Anders Samuelsson, var det Mjölby?)
17. * Micke söderkisen
18. * SvenC
19. * Knoparn...om startbevis kan grejas
20. * PNrider (Patrik, Farsta, Stockholm)
21. * TBlade (Mats, Växjö)
22. * Frimpa (Daniel Fridenäs, Linköping)
23. * Fredrik Halldin (Göteborg)

För övrigt så har Leo återigen i den eminenta sub8-tråden adderat lite mer tips och tricks vad gäller klungkörning.

Och nu är min cykel starklar. Nya sulor och slangar, skruvar och annat kollade samt flaskställ bakom sadeln monterade. I år skippar jag Kamelröven och kör med två pavor på ramen och två bakom sadeln. Har letat efter en ramväska liknande Ironman idag, men inte hittat någon. Får hoppas att det finns at köpa i Motala, det mesta finns ju där. Det är smidigt att ha käket inom synhåll för det är lite meckigt att fiska upp kakor och gel ur ryggfickan. Har tappat en del kakor som följer med upp, samt att då man i farten fipplat iväg korken till gelén (de stora 3-klunkspåsarna) så blir det rätt kladdigt då man ska mosa ner dom i ryggfickan igen.

Stisse skrev:
-------------
>> Har letat efter en ramväska liknande Ironman idag, men inte hittat någon.

Jag köpte min IRONMAN ramväska ifjol på LEWA sport strax utanför Motala centrum.
En liten butik men en massa bra prylar.
Kolla denna länk.
http://www.lewasport.se/Default.aspx?module=4&content=1&lang=SV&fwsite=1

SuperApe skrev:
------------
>> Jag är fortfarande febrig och har ont i halsen/bröstet och lär knappast vara återställd till
>> fredag. Har sålt min startplats i dag.

Jävligt synd. Det är sånt man verkligen inte vill ska hända när man tränat
en lång mörk vinter.

/Pilen

SuperApe skrev:
> Jag är fortfarande febrig och har ont i
> halsen/bröstet och lär knappast vara
> återställd till fredag. Har sålt min startplats
> i dag. Vädret verkar bli kanon, hoppas ni klarar
> det allihop, med marginal! Då jag kan drömma om
> att jag klarade det också. Lycka till!

Usch. Vi ses på Stockholm - Göteborg då!

Timingen och kraften hos denns årets första förkylning är som planerad och designad av hin håle himself.

Men jag försöker se det positivt: 1.Det har varit kul att cykla de här 194 timmarna i år. 2.Nu har jag en anledning att köra runt pölen nästa år. 3.Det är bara en rejäl (kill)förkylning, trots allt. 4.Jag slipper gå upp i svinsvinsvinottan på lördag. (Men jag kanske ställer klockan, tänker på er, greppar tummarna och somnar om.)

Men jag medger att det är lite bittert. Det var ju inte så här jag hade hoppats min sub9ambition skulle gå.

Usch va surt, Kaj. Jag lider verkligen med dig. Du har varit skitstark under våren. Det enda positiva jag kan tänka mig är att du kan sova, SMS-prenumerera på några cyklister, sätta dig i sofan med en öl och tänka på hur ont det skulle ha gjort att cykla istället ;-)

Och så kanske vara i Motala på em för skitsnacket och fotbollen i någon lämplig lokal?

Senast redigerad av en moderator:
Som sagt, jävligt trist Kaj. Men som du själv påpekade så har du anledning att köra runt pölen nästa år. Du hotade ju med att detta skulle bli sista, vilket jag tyckte lät tråkigt då jag planerar att åka nästa år också, oavsett hur det går i år. Krya på dig!

Vi kör senare i sommar runt en annan pöl i stället, http://www.fredrikshof.se/3623

Moppan: För min del är du välkommen men det är Stisse som är übersturmführer.

Moppan skrev:
> Hej,
> Inspirerad av Leo & drub har jag beslutat att
> göra en satsning på sub9, går det att anmäla
> sig till gruppen även om det är officiellt
> fulltecknat? Jag figurerar i följande tråd = >
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/886774
>
> Mvh
> // David Jacobsson (Göteborg)

Ja, jag satte ju "fullt" vid 24 gubbar, mer beroende på magkänsla än på någon annat. Men i och med att vi tappade Superapan så blir det ju plus-minus-noll igen då med din medverkan.
Greja banner och häng med, vetja!

Hmm, jag funderar över två saker. Kommer ni fylla på sportdryck vid depåstoppen, eller göra små påsar med pulver som ni löser upp i vatten? Och när kommer ni äta innan starten? När ni går upp eller innan ni går och lägger er? I övrigt hinner jag inte dit till kl 16, men siktar på att dyka upp på 19.30-samlingen. Vi ses! //henrik

Hmm, kom på en sak till. Den där sporthallen som många verkar inne på att sova i, är det möjligt att boka in sig i den om man kommer till motala runt sex imorrn, eller är den full vid det här laget? Hade annars tänkt sova lite i bilen. Hittar ingen info om att sova i sorthallen på vätternhemsidan.

hgrd: Jag kör med små påsar med pulver för att blanda själv. Tar med fyra påsar, men förbrukar troligtvis bara tre. "Frukost" äter jag ca två timmar innan start, så vid 01.15-01.30 är det dags att trycka i sig lite termosgröt, mums! :-9 Sen vila en halvtimma till och upp och hoppa vid 02.15, rullar från Sporthallen och mot starten vid ca 02.30. Sen kör vi i Team 8(och Sub9 också kanske?) uppvärmning i en 15-20 minuter ungefär - 02.50-03-10. När det är ca 03.20 är det dags att rulla in i startfållan.

Sporthallen kan vara rätt så full om man kommer sent, men det kan finnas plats. Man betalar för boendet på plats där, i receptionen.

/Leo

Hej.
Jag såg stt jag står med i listan. Jag har fåt tag på ett startbevis till 03.46 och tror att jag sticker iväg då. Jag är lite osäker på hur min förkylning kommer påverka mig så jag kör själv.
Hoppas ni får en bra tur.
/Rickard

Okidoki, noterat Knoparn! Då är vi 23 st igen.

Fasen om man inte gått och blivit lite inbillningssjuk också...har haft en molande huvudvärk hela dagen, och nu på kvällen när jag var ute och cyklade med 3-åringen i barnstolen så bultade pulsen hårt i öronen och det kändes allmänt stumt...inte bli förkyld nu!
Men det är garanterat negativ placebo, man blir ju lite fånig ju närmare man kommer starten. Ska genast sluta med det. Ska sluta tänka, bara cykla imorgon.

Sen vad gäller min teamleader-kapten-übersturmführer-roll för sub9:
Jag är troligen ingen über-cyklist gentemot er andra i sub9-klungan, och kommer nog inte ha kapaciteten att ensam fara upp och ner längs ledet som en jojo och pusha och coacha hela vägen precis. Möjligen ibörjan då vi samlar ihop oss. Jag kommer däremot försöka ligga längst fram vid pissepausen Gränna och då vi går in i depåstoppen, för att därefter stå och samla in oss vid utfartn därifrån.
Jag kan precis som alla andra bli lite mosig runt 17-18 mil sådär. Jag ska försöka överleva och göra mitt bästa som alla andra. Men jag känner då att det kan vara bra att ha en eller två sidekicks, vice-sheriffer så att säga, för lite assistans och bättre överblick.
Även bra utifall att det otänkbara händer att jag kraschar, punkar, träffar koma-väggen vid 20 mil och blir okontaktbar, eller på annat sett fockar till det så behöver vi ha reserv på lager.
Så ni som känner för att assistera i sammanhållandet kan meddela detta imorgon, helst vid samlingen 16:00.
Fast sen brukar det vara så att efter en 15-20 mil så är ledet ofta ett (eller flera små) självspelande piano.

Nu är det packat hojen är kollad. Åker imorn på förmiddagen och kommer att bo på campingen med familjen. Samlingen i sporthallen hoppar jag över, vi får se ifall jag är kvar vid torget vid 16:00 annars så ses vi vid starten.

Formen är jag högst osäker på men jag gör ett försök så får vi se hur länge jag orkar med tempot. Vårens träning har knappast varit problemfri med förkylningar och mycket pluggande. Tur att vi är så många i sub9. Nu ska jag gå och trycka i mig lite mer pasta innan jag går och lägger mig.

Vi ses i Motala!

Med bra teamwork å så många starka cyklister kommer ni grejja detta lätt som en plätt! :)
Lycka till alla!

//Martin

Hej alla,

Rickard och jag kommer upp till Motala efter kl 16 tyvärr, så vi hinner inte med den första samlingen. Hoppas kunna träffa några av er vid 19.30 så att vi vet var ni börjar uppvärmningen så att vi kan hänga med på den.

Ser ut att bli vettigt väder, uppehåll hela under natten och förmiddagen, 5 till 15 grader varmt. SV 2m/s fram till kl 6 och sedan ökande till 5 m/s. Det betyder svag motvind i nerförsbacken till Jönköping och sedan vinden i ryggen på väg norrut :) På väg söderut efter Askersund blir det vind från höger, men en stor del av sträckan går i skogen så vi ska nog vara skyddade för det värsta.

Kör försikigt så ses vi i Motala.
/Pablo

Lite update från Fagerhult efter 140 km om några av dem jag träffat under vintern och våren och några andra jag lyckats snoka fram namnen på genom att dechiffrera deltagarlistan.

evosmos passerade efter 3.56. Stisse, PNRider, Alex, Brytarn, Frimpa, floda-janne, Tblade, SvenC, Rickard W, Mathias G och Fredrik H är med också, och säkert fler därtill! Looking pretty good!

Håkan Dahlgren är noterad för en tid 2 minuter bakom evosmos vid Fagerhult. Hoppas det inte betyder att han börjar släppa. Ingen notering på Engström från Fagerhult, men ser ut att ha varit med gänget till Gyllene Uttern. Fritz ligger ca 7 minuter efter evosmos grupetto vid Fagerhult.

edit. la till några namn

gruppen håller definitivt inte ihop längre om man nu trodde det. evosmos, rickard w och mathias g passerade så vitt jag kan se först av sub9orna med sina 9.20. Men det var säkert fler med där. Håkan Dahlgren och Stisse passerade 9.31, kanske är det huvudgruppen? ingen notering på PNrider än.

edit. jo, där kom han på 9.42, kämpa på!

Ett stort tack Stisse (såklart tack till er andra i gruppen också)!
För en väl organiserad och väl genomförd Vätternrunda.
Det var ett sant nöje att cykla med er
och jag gör gärna om det.

/Fredrik

grattis till att som fixade sina mål, och grattis till alla som förbättrade sina tider som fan! bra kört av övriga också.

Hoj
Det blev en jobbig runda. Det blev väldigt ryckigt ned till Jönköping så jag hadde inga krafter kvar i Habobacken så jag släppte där. När jag passerade Fagerhult så hadde jag ganska mycket vatten kvar så jag skippade stoppet och satsade på att det skulle räcka till Boviken. Någon mil efter Fagerhult kom gruppen i fatt mig och jag gjorde ett försök att hänga på men det gick för snabbt. Strax innan Hjo ville inte magen vara med längre och gjorde sig beredd för en tömnig som jag dock lyckades undvika. Vid Karlsborg försökte jag med en liten bit Power-bar men den kom i retur omgående. Strax innan Boviken kom Håkan, Alex och Stisse i fatt mig och övertalade mig att hänga på. Vid Boviken hade de känning på sub9 och ville inte stanna så jag hängde på dom och tänkte att det klarar sig nog. Efter Hammarsundet slog hammaren till. I brist på energi och vatten var det bara och släppa och försöka ta sig i mål. Rullade in på 9:07. Får göra ett nytt försök nästa år. Ett stort tack till Stisse, Håkan och Alex som drog mig från Boviken till Hammarsundet, hoppas att ni klarade det.

Ja vilken runda det blev. Först så ville inte cykeldatorn vara med så jag hade ingen hastighetsmätare och ingen tid. Blev tvungen att släppa gruppen efter Hjo så därifrån blev det ensamåkande ett tag tills det kom en grupp med bra tempo som jag hängde med till boviken där jag stannade för att fylla på flaskorna. Jag befann mig sedan i ingenmansland återigen hängde på ett annat gäng efter ett tag, sedan gick jag emot ett bakhjul så jag tog en tur ner i diket. Var dock snabbt uppe igen. Det blev en harmlös vurpa så både jag och cykeln klarade sig. Några kilometer innan mål så kom en grupp med bl.a. Stisse ifatt. Rullade imål på 8:55. Tack alla för en trevlig tur.

Tillbaka
Topp