Vättern 2017

Henrik_E

Aktiv medlem
Vättern 2017
Yr lovar i skrivande stund regn och 7 m/s motvind ner till Jönköping. Ser ut att bli perfekta förutsättningar att bränna sig tidigt för alla som satsar på pers.

Vättern 2017
Jo, jag noterande också att SMHI lagt in ett regnväder fredag-lördag. Men mycket hinner ju ändras ännu. Känns dock skönt att inte köra i år :-)

Vättern 2017
Vättern 2017
Absolut. Var själv grav väderspekulationsmissbrukare på den tiden jag fortfarande körde runt pölen. På slutet började man inse att det blir som det blir ändå och man plockar med sig kläder för diverse väder och beslutar sig så sent som möjligt (d.v.s. när prognososäkerheten gått ner) vad man ska ta på sig.

Måste dock säga att det i alla fall är lite tillförlitligare än prognoserna för Dolomiterna. Om jag litat på t.ex. yr.no där hade jag nog plockat med simfötter och tuber snarare än cykelkläder.

Vättern 2017
Men meningen med tråden är ju att skrämma upp de orutinerade så att de nojar över vädret hela veckan!!
Lite underhållning så man orkar igenom arbetsveckan :-)

Vättern 2017
Vättern 2017
Pfaff sa:
GoranS sa:
Pfaff sa:
GoranS sa:
Bara orutinerade sätter någon som helst tilltro till en måndagsprognos för VR-vädret.

Fast det är YR som ställer prognosen, inte SMHI ?

Spelar ingen roll. Fem dagar i förväg är det ungefär lika meningsfullt att tro på yr, smhi och spågubbe som tittar på fiskrens.

Ja???
Har det slagit fel nångång?
lol
I år kommer fiskrensmetoden få stryk av slagrutan med 4,2%. :)

Vilket däcktryck ska man ha för forsränning?

Vättern 2017
Fy fan vad jag kommer sova gott i helgen. Ska sätta larmet på 03.30, plufsa till kudden, och vara glad över att jag inte fryser på en cykel i närheten av någon obygd just då.

Tillbaka
Topp