Växel/broms handtag grx

kronblom!

Medlem
Växel/broms handtag grx
Kan man justera handtagen efter storlek på händerna . Tänker på de som har handstorlek small eller medium. Rätt känsla skapar trygghet vid cyklingen. Mvh peter

Växel/broms handtag grx
Olika handtag är olika stora.
Men vill du ha större eller mindre storlek på ett befintligt handtag går det inte.
Men du kan justera reach, alltså hur långt bort bromsbladet ligger från handtaget, så mindre händer kan nå fram enklare

Växel/broms handtag grx
Olika handtag är olika stora.
Men vill du ha större eller mindre storlek på ett befintligt handtag går det inte.
Men du kan justera reach, alltså hur långt bort bromsbladet ligger från handtaget, så mindre händer kan nå fram enklare
Om man beställer en cykel ex ifrån Allebike - kan man då få handtag som är bra för mig . Eller annan cykel producent

Växel/broms handtag grx
Om man beställer en cykel ex ifrån Allebike - kan man då få handtag som är bra för mig . Eller annan cykel producent
Generellt är det nog svårt, jag har inte sett att grx kommer i olika storlekar. Däremot Tiagra finns i short reach (st-4725) så om du köper en cykel med 10-delat grx borde du kunna byta reglagen till Tiagra.

Allebike ska ju enligt uppgift vara hjälpsamma och snabbt svara på mail så de kan nog själva svara på om det är möjligt, men skulle inte gissa på att de har short reach-reglage i lager...

Växel/broms handtag grx
Kolla runt lite på Youtube och dess filmer. Såg här hur man ställer in dessa handtag bra . Har man samtidigt ett kompakt styre med kort reach kan man göra mycket . Får bättre kontroll och trygghet. Reglagen närmare handen. Det var längesen jag cyklade med bockstyre. Har använt rakt mycket.

Växel/broms handtag grx
Nya reglage, som GRX, passar en stor spänn av händerna. Jag har riktigt stora händer och de passar inte bra på gamla Shimano STI reglage. Nya har blivit klart längre, jag tror som bieffekt av att hydrauliska cylinder är monterad horisontellt. Då finns det tillräckligt med utrymme för mina stora händera. Nyaste modellerna från både Shimano och Sram har dessutom blivit mindre hög så att mindre händer också kan gripa rund de (jag föredrar lite tjockare).

Tillbaka
Topp