Växelöra, KHS Alite 4000

hafz

Ny medlem
Växelöra, KHS Alite 4000
Tjena.

Har en gammal gammal KHS ALite 4000 som jag så smått håller på att renovera.
Vet inte ens hur gammal den är men det vet kanske ni.
Vilket år hade de "guldfärgade" modeller på Alite 4000?
Någonstans strax innan år 2000 borde det vara.

morgoncykel.jpg

Nu till mitt verkliga problem. Jag tycker att växelörat ser en aning snett ut.
Att det lutar sig in mot hjulet. Kedjan ligger över den största klingan fram.
Detta är inget som jag märker påverkar växling men det vore intressant att veta
ifall det är snett. Vet inte om ni kan se det med hjälp av bilden eller ej men kanske.
Kan vara ett problem att få tag i gamla växelöron också men jag har haft kontakt
med Jimmy på Evalds mtb som skulle kolla upp det hela.
Så...tror ni örat är snett eller ska det rent av se ut så som jag tycker det gör?

<http://hem.passagen.se/supremes/foto/sned.jpg>

Mvh / Andreas Z.

Växelöra, KHS Alite 4000
Har åxo en sånn och den är en -99, kolla med Evalds dom sålde en hel del av dom så dom borde kunna ha ett öra hemma.

Växelöra, KHS Alite 4000
Det ser ju en aning snett ut men går säkert att räta ut hos din LBS. Tidans Cykel www.tidanscykel.com har börjat ta in KHS till Sverige igen efter en tids uppehåll och har säkert bra kontakter med KHS, kolla med dem är mitt tipps.

Växelöra, KHS Alite 4000
Kan vara knöligt att få tag på öra till Alite. Synd på en annars så bra cykel. Ska kolla upp min kanal om det går att fixa fram ett. Jag återkommer snarast.

/steen (Alite 4000 -99, såklart)

Växelöra, KHS Alite 4000
En liten uppdatering av "Projekt växelöra"

Har gjort en CAD-ritning av det växelöra som Steen lånade ut till mig och grävt runt lite i skåpen för att hitta en gängtapp i rätt dimension (M10x1). Imorgon laddar jag vattenskärmaskinen för att skära ut ett dussin öron ur en spillplåt jag hittade.

Ska fjäska lite för en av våra fräsare för att få dem bearbetade till rätt passform. Förhoppningsvis ska allt vara klart när jag går hem på fredag eftermiddag.

/Pär

Tillbaka
Topp