Vaxholm/Resarö

Vaxholm/Resarö
På Bogesund som redan nämnts finns det massor av bra cykling.

Det finns en del skog på Resarö och vissa av stigarna där är riktigt underhållande men jag tycker att det är svårt att få ihop en tillräckligt bra runda som gör det motiverande att cykla där istället för på Bogesund.

Då du ska bo på just Resarö hittar du säkert någon liten sväng att köra där eller som alternativ transportcykling när du ska till Vaxholm/Bogesund.

Det finns gratiskartor över Bogesund att hämta lite varstans och det fanns ialf. förut en riktigt bra orienteringskarta som även visade Resarö att köpa på turistinformationen.

Jag bor själv i Vaxholm så jag kan hjälpa dig med lite mer konkreta stigtips och/eller ta en stighittattur me dig vid något tillfälle.

Vaxholm/Resarö
Olga skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det den blå leden på
> bogesund man ska sikta på?

Nja, det finns många andra stigar också. Med en karta så får man bra överblick och det finns en hel del andra slingor som är uppmärkta.

> Tar gärna en guidad tur vid tillfälle!

Dra ett PM vid tillfälle.

Vaxholm/Resarö
Hej,
Välkommen till Resarö!
Jag cyklar både på Bogesund och i Killingeskogen på Resarö. Killingeskogen funkar bra om man ska ta en snabb träningsrunda (40-60min)med tempo!
Bogesund har som sagt mycket mer att erbjuda och jag brukar cykla från Resarö som uppvärmning sedan är det bara att börja utforska!
/Andreas

Vaxholm/Resarö
Man tackar, alltid lika spännande att flytta till nya områden! Låter intressant att Killingeskogen är cykelbar då den bara ligger ett stenkast från bostaden, perfekt för en snabbtur!

Tillbaka
Topp