Velodrom till Göteborg!

Velodrom till Göteborg!
Har också röstat. Men jag måste erkänna att jag blev tveksam till hur ofta jag kommer ligga och köra i en cirkel runt runt när man kan vara ute.

Velodrom till Göteborg!
Om jag fattar det rätt handlar det om en med kommunala skattemedel finansierad velodrom. Finns det något som hindrar att någon som inte bor i kommunen röstar? Om inte kan man ifrågasätta värdet med omröstningen.

Velodrom till Göteborg!
Check! och instämmer med GoranS till viss del - som en del i evenemangsstaden vill man ju locka till sig utsocknes och då är det vettigt att bygga nåt de gillar. Inte för att invånarna blir gladare för det men, kommunen blir väl.

Velodrom till Göteborg!
GoranS sa:
Om jag fattar det rätt handlar det om en med kommunala skattemedel finansierad velodrom. Finns det något som hindrar att någon som inte bor i kommunen röstar? Om inte kan man ifrågasätta värdet med omröstningen.

+1, höginkomsttagare borde dessutom få fler röster eftersom de betalar mest skatt.

Velodrom till Göteborg!
128 nu. Och med tanke på dagens artikel om Sernekes planer på en velodrom vore det perfekt att få upp bancyjking på agendan från gräsrotsnivå också. Och vad gäller "utomsocknes" röster skriver kommunen själv i första meningen i beskrivningen av Göteborgsförslaget:

GöteborgsKommun sa:
Oavsett hur gammal du är eller var du bor är du välkommen att delta i Göteborgsförslaget.
http://goteborg.se/wps/portal?uri=gbglnk:2016111514229176

Så inga hinder. In och rösta

Senast ändrad:
Velodrom till Göteborg!
GoranS sa:

Det känns ju jättefräscht att vi i Stockholm får hjälpa till att finansiera velodromer och inomhusskidbackar tack vare Robin Hood skatten :-)

Velodrom till Göteborg!
Stewe sa:
GoranS sa:
Det känns ju jättefräscht att vi i Stockholm får hjälpa till att finansiera velodromer och inomhusskidbackar tack vare Robin Hood skatten :-)
Tro faan dom som kan ska betala i första hand. Vad är problemet?

Velodrom till Göteborg!
Förvisso, men numera är väl politiskt käbbel bannlyst så då känns det lite tråkigt att mörda tråden genom att låta den spåra ur.

Tillbaka
Topp