Vems är cykeln ?

123456789

Aktiv medlem
Vems är cykeln ?
20201220_125946.jpg
20201220_125946.jpg

Vems är cykeln ?
Sockenplan får räknas som tillhörande Enskede.
Min gissning är att nån stressad småbarnsförälder i närheten dumpat cykeln utanför cykelbutiken för att få den fixad, och då har butiken satt en lapp på cykeln och efterfrågar vems cykeln är (mejladressen är ju till butiken).

Vems är cykeln ?
Sockenplan får räknas som tillhörande Enskede.
Min gissning är att nån stressad småbarnsförälder i närheten dumpat cykeln utanför cykelbutiken för att få den fixad, och då har butiken satt en lapp på cykeln och efterfrågar vems cykeln är (mejladressen är ju till butiken).
Nja. Det måste nog vara en sjukt stressad småbarnsförälder, som har behov av att fixa flera punkor men ändå låser fast både hjul och cykel med vajer.
Sätter snarare en tjuga på att den stått parkerad 50-200 meter från där den står nu och någon under nattligt beskydd försökt att släpa bort och hämta sen, alternativt för att jävlas.

Har själv en seaside som är snarlik den på bilden. Låser man inte fast hela cykeln och bara kör lås på bakhjulet, är det som när folk låser ramen på en vanlig cykel i en på tok för kort stolpe.

Vems är cykeln ?
Tror snarare att det är cykelbutiken som låst den, och sedan lappat den.
Allt för att rädda den stackarn som blivit av med den.
Men det är ju rätt mysko hur den hamnat där. En cyleltjuv parkerar väl inte en trasig cyckel utanför en cykelbutik??

Vems är cykeln ?
Tjena!

Men om cykelbutiken låst cykel tordes de ju också kunnat flytta på den. Typ att lbs-anställd på väg till jobbet såg den stå halvt ut i gatan, förbarmade sig över den och drog med den till shopen några meter bort.

När jag såg din bild trodde jag först det var ett försök att få den såld.

Hursom. Om du vill hitta ägarna finns det flera öppna lådcykel-grupper på fejan där du kan lägga upp bilderna.

Lycka till

Vems är cykeln ?
Jag har inte Facebook. Och kommer aldrig att skaffa det heller.
Jag tycker bara det är väldigt märkligt att en såpass dyr cykel bara lämnas.....
Vill man sälja en sån i Enskede/Södermalm så är det gjort på ett par timmar.

Tillbaka
Topp