Nito
Aktiv medlem
Verktyg till vevparti Vitus Sentier VR+ 2018
Tänkte göra en rejäl vårservice av min drygt 1 år gamla mtb. Motståndet när jag trampar med cykeln känns inte jämnt så tänkte skruva isär och se om vevpartiet behöver göras rent/bytas ut. Kan tillägga att vevarmen lossnat lite vid nått tillfälle när jag cyklade så att det blev sidospel i den. Har sedan dess haft svårigheter att få det att sitta stadigt mer än några turer.
Till min fråga: vad ska jag införskaffa för verktyg för att få isär vevpartiet? Står i beskrivningen på chainreactioncycles att det är en Race Face (BSA), 73mm, men inte närmare beskrivet än så. När jag kollar guider på vilket verktyg blir jag inte mycket klokare heller, då det verkar finnas 100 olika standarder på låsningar och utföranden.
Tar tacksamt emot hjälp!
Till min fråga: vad ska jag införskaffa för verktyg för att få isär vevpartiet? Står i beskrivningen på chainreactioncycles att det är en Race Face (BSA), 73mm, men inte närmare beskrivet än så. När jag kollar guider på vilket verktyg blir jag inte mycket klokare heller, då det verkar finnas 100 olika standarder på låsningar och utföranden.
Tar tacksamt emot hjälp!