mpd67
Medlem
Vevlager och vavaxel canyoncykel
Blir galen på alla olika mått och namn som förekommer på nätet när det gäller vevlager och vevpartier. Vill gärna ha hjälp med att veta vilket lager och vevparti som passar på min cykel.
Jag har en canyon roadlite 5, 11växlad med sramväxlar. Jag vill byta ut bakväxeln, växelreglage, kassett och vevaparti till shimano + nytt vevlager.
På canyonshemsida står det att jag har vevlager pf86 bb6801. Vilket shimanovevparti kan jag använda då? Jag har ett vevpart från Samox TAM 37 (okänt för mig) på cykeln idag och vill alltså byta till shimano. Jag har ingen framväxel, så det ska vara en klinga fram.
Så vilket shimano vevparti passar ihop med pf86 bb6801 ?? Någon som vet? Ser på kompletta system på aliexpress som ser väldigt bra ut bortsett från just vevlagret, eller?
www.aliexpress.com
Någon som vet om detta ovan passar på min cykel:
www.canyon.com
Om inte, vilket kan annars passa? max 5000kr tänker jag
Vänligen en pendlare
Jag har en canyon roadlite 5, 11växlad med sramväxlar. Jag vill byta ut bakväxeln, växelreglage, kassett och vevaparti till shimano + nytt vevlager.
På canyonshemsida står det att jag har vevlager pf86 bb6801. Vilket shimanovevparti kan jag använda då? Jag har ett vevpart från Samox TAM 37 (okänt för mig) på cykeln idag och vill alltså byta till shimano. Jag har ingen framväxel, så det ska vara en klinga fram.
Så vilket shimano vevparti passar ihop med pf86 bb6801 ?? Någon som vet? Ser på kompletta system på aliexpress som ser väldigt bra ut bortsett från just vevlagret, eller?
SHIMANO XT M8000 M8100 bike bicycle MTB derailleur Group set Groupset 170 / 175mm crankset 1x11s 11 speed kit 11-42t/ 11-46t - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.com
Någon som vet om detta ovan passar på min cykel:
Roadlite 5
Letar du efter en lätt och pålitlig hybridcykel för avkopplande helgturer och träningsrundor efter jobbet? Detta är inkörsporten till vår serie av hybridcyklar och cykeln är utrustad med beprövade komponenter från Shimano och SRAM samt en kolfibergaffel. Kalla den din nya träningskompis.
Om inte, vilket kan annars passa? max 5000kr tänker jag
Vänligen en pendlare