Vevlager och vavaxel canyoncykel

mpd67

Medlem
Blir galen på alla olika mått och namn som förekommer på nätet när det gäller vevlager och vevpartier. Vill gärna ha hjälp med att veta vilket lager och vevparti som passar på min cykel.
Jag har en canyon roadlite 5, 11växlad med sramväxlar. Jag vill byta ut bakväxeln, växelreglage, kassett och vevaparti till shimano + nytt vevlager.
På canyonshemsida står det att jag har vevlager pf86 bb6801. Vilket shimanovevparti kan jag använda då? Jag har ett vevpart från Samox TAM 37 (okänt för mig) på cykeln idag och vill alltså byta till shimano. Jag har ingen framväxel, så det ska vara en klinga fram.
Så vilket shimano vevparti passar ihop med pf86 bb6801 ?? Någon som vet? Ser på kompletta system på aliexpress som ser väldigt bra ut bortsett från just vevlagret, eller?

Någon som vet om detta ovan passar på min cykel:

Om inte, vilket kan annars passa? max 5000kr tänker jag
Vänligen en pendlare

Blir galen på alla olika mått och namn som förekommer på nätet när det gäller vevlager och vevpartier. Vill gärna ha hjälp med att veta vilket lager och vevparti som passar på min cykel.
Jag har en canyon roadlite 5, 11växlad med sramväxlar. Jag vill byta ut bakväxeln, växelreglage, kassett och vevaparti till shimano + nytt vevlager.
På canyonshemsida står det att jag har vevlager pf86 bb6801. Vilket shimanovevparti kan jag använda då? Jag har ett vevpart från Samox TAM 37 (okänt för mig) på cykeln idag och vill alltså byta till shimano. Jag har ingen framväxel, så det ska vara en klinga fram.
Så vilket shimano vevparti passar ihop med pf86 bb6801 ?? Någon som vet? Ser på kompletta system på aliexpress som ser väldigt bra ut bortsett från just vevlagret, eller?

Någon som vet om detta ovan passar på min cykel:

Om inte, vilket kan annars passa? max 5000kr tänker jag
Vänligen en pendlare
Det är för mtb och eventuellt boost. Vevlager följer med det du länkar men somax verkar också ha 24mm axel

Jo XT är ju för mtb, men det spelar ju ingen roll för växelsystem och kassett, (?) det är ju just vevpartiet som är problemet. Jag cyklar mycket, och året om, så jag vill gärna ha något som är bättre än vad orignaldelarna är :)

Det sitter troligen redan rätt lager på hojen. Däremot ska du inte ha mtb växlar och ska du det så köp någonstans som specar chain line

Pressfit och lvg övergår mitt förstånd men bara axellängd blir rätt och det blir det väl med spacers enligt manual

Pressfit och lvg övergår mitt förstånd men bara axellängd blir rätt och det blir det väl med spacers enligt manual
Varför ska pressfit inte vara bra på hybrider då? Sedan är ju det ju rätt lager på hojjen men det är helt utslitet så jag ska byta detta. Men nu vill jag byta ut allt, så det är ju bra om sakerna är kompatibla med varandra. Och det är ju lite därför jag vill köpa ett från en och samma shimanogrupp och inte blanda ultegra med xt eller så.

Tillbaka
Topp