Vi behöver folk som har råd att ge till cykelköpare.

Jag har massor av råd att ge till vilsna cykelköpare men sist jag blev tillfrågad och gav några goda råd lyssnades det inte ett skvatt. Happ.

Helt i paritet med rådet Ian Wachtmeister mottog av Carl-Eric Björkegren en gång i tiden:

"Du skall skaffa dig mera pengar."

Man kan ju skaffa sig en sambo med mera pengar, det kostar ingenting (eller inte mycket). Bara ett, gratis, råd från mig: val en som inte har vetot på att köpa en cykel till.

Man kan ju skaffa sig en sambo med mera pengar, det kostar ingenting (eller inte mycket). Bara ett, gratis, råd från mig: val en som inte har vetot på att köpa en cykel till.
Du menar att det var ett förtäckt frieri från den gode Björkegren?

Avd: fria spekulationer.

Nåja, det där lilla mellanledet med personlig kk i rekordklass är nog ändå värt att inte hoppa över.

Kanske om han satsat på Moots istället för Chagall...

Det bästa sättet att få råd verkar vara en sambo som INTE köper cyklar. Gillar man inte råden kan man alltid montera ner cyklarna i lådor.

Jag orkade aldrig ta mig genom den där. Hur gick det med råna-bank-spåret?

Det som gör den här typen av trådar unika, är att dom tenderar att alltid hamna ute i periferin.

Grunden till att ge råd ang cykelköp, är att köparen själv har en klar bild av vad hen förväntar sig av hojen. Och vad den skall användas till, spec inom cykling.
Så länge detta inte är klarlagt, är det helt omöjligt att komma med några tips!

Det som gör den här typen av trådar unika, är att dom tenderar att alltid hamna ute i periferin.

Grunden till att ge råd ang cykelköp, är att köparen själv har en klar bild av vad hen förväntar sig av hojen. Och vad den skall användas till, spec inom cykling.
Så länge detta inte är klarlagt, är det helt omöjligt att komma med några tips!
Om du läser igen så ser du att det inte är cyklar som sökes

Jag avsäger mig som cyklingsuppskattande cykelhatare vänligen men bestämt alla önskemål om rådgivning kring cyklar. Diskussioner om cykelturer på asfalterade vägar i bergiga trakter är dock en annan femma.

Mina råd är inget att ha. De gör bara att du inte får råd. Har knappt råd att följa mina egna råd, än mindre andras råd. Speciellt om de är dyra.
Ja, happy-råd kan ibland hamna i en annan budget

"Borde jag köpa de här gravel-däcken till min hardtail för att testa?"

"Köp den här gravelcykeln istället och testa?"

Tillbaka
Topp