Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
…och det finns enormt urval av rimligt prissatta cyklar för alla åldrar och ändamål.Vi behöver cyklar som folk har råd att köpa
Skulle aldrig köpa en cykel som "folk" har råd med. Ska jag cykla ska "folk" banne mig vara avundsjuka på att jag har råd med min cykel.Visste inte att det fanns cyklar som folk inte har råd att köpa .
Verkat vara en dålig affärsidé att ha sådana i en cykelaffär .
Håller i stort med. Mitt inlägg var förstås bara lite tramsande.Jag blir avundsjuk på vad folk cyklat, inte vad de cyklat på. Fast avundsjuk är fel ord, inspirerad är mera riktigt.
Tycker att du är inne på rätt spår. Man kan få väldigt mycket BEG. cykel för rimliga pengar.Istället för att gnälla på att nya lyxprodukter blivit ”dyra” kanske vi skulle fundera på hur fler människor kan få det bättre?
För övrigt: En kompis köpte för två veckor sedan en S-Works från 2017 för 12 000 kronor. Svårt att se hur man kan se det som dyrt.
Den eviga gåtan varför billiga hardtail har kass geo förblir obesvarad.
Någon måste ju köpa nytt för att andra skall kunna köpa begagnat. Problemet är konsumtionshetsen och den finns även bland de som köper beg..Tycker att du är inne på rätt spår. Man kan få väldigt mycket BEG. cykel för rimliga pengar.
Det finns tydligen de med för mycket pengar eller personer som prioriterar det senaste och häftigaste, de båda är ofta pigga på att byta cykel ofta. Så det kommer att lösa sig gällande begagnade cyklar.Någon måste ju köpa nytt för att andra skall kunna köpa begagnat. Problemet är konsumtionshetsen och den finns även bland de som köper beg..
En cykel har potential att användas väldigt länge och det finns fruktansvärt många begagnade, bra cyklar. Vi skulle nog kunna leva på att beta av beståndet i rätt många år utan att någon köpte en enda ny cykel.Någon måste ju köpa nytt för att andra skall kunna köpa begagnat. Problemet är konsumtionshetsen och den finns även bland de som köper beg..
Och hur kan Walmarts cyklar ha bättre geo än Biltema/Jula mfl? TexDen eviga gåtan varför billiga hardtail har kass geo förblir obesvarad.
Finns undantag, fast så billig har jag nog aldrig sett med 67°.Och hur kan Walmarts cyklar ha bättre geo än Biltema/Jula mfl? Tex
![]()
Schwinn Axum Sport Adult Unisex 29-in. Mountain Bike, Medium Frame, Green - Walmart.com
Buy Schwinn Axum Sport Adult Unisex 29-in. Mountain Bike, Medium Frame, Green at Walmart.comwww.walmart.com
Och dessa skor är "döda" efter 1000km och då är det dags att köpa nya. Och nya, och nya osv.Jämför med jogging. Det enda man behöver köpa är ett par hyggliga joggingskor, för någon tusenlapp.
Den enskildes ekonomi är dock svår att kommentera. Överhörde en kvinna i butiken här om dagen som diskuterade med sina barn varför de inte kunde köpa ost. Huruvida damen ifråga har något cykelintresse vet jag förstås inte men jag kan tänka mig att hon skulle ha svårt att lägga upp 12’ även för en bättre beg cykel om inte pengarna ens räcker till ost.Istället för att gnälla på att nya lyxprodukter blivit ”dyra” kanske vi skulle fundera på hur fler människor kan få det bättre?
För övrigt: En kompis köpte för två veckor sedan en S-Works från 2017 för 12 000 kronor. Svårt att förstå hur man kan se det som dyrt.
Helt rätt. Det gäller att hålla det i huvudet, jag kan också förvånas över fartblindheten och bristen på perspektiv på Happy. Biltråden är väl ett utmärkt exempel på detta. Det finns människor på detta forum som tror att möjligheten till Porsche och Rolex handlar om ”prioriteringar”.Den enskildes ekonomi är dock svår att kommentera. Överhörde en kvinna i butiken här om dagen som diskuterade med sina barn varför de inte kunde köpa ost. Huruvida damen ifråga har något cykelintresse vet jag förstås inte men jag kan tänka mig att hon skulle ha svårt att lägga upp 12’ även för en bättre beg cykel om inte pengarna ens räcker till ost.
Detta forum är nog till allra största delen befolkat av rätt väl beställd medelklass som verkar ha svårt att förstå att inte alla har ekonomi som de själva.
Det är klart att det vore trevligt för cykelsporten om flera hade råd att engagera sig i denna gamla arbetarklassgren.
(Jag har inte tittat på vidjon ovan)
Har tillverkningskostnaderna följt inflationen?Jag tycker nog inte vanliga cyklar blivit så värst mycket dyrare, justerat för inflation.
Har tillverkningskostnaderna följt inflationen?
Olika. Beroende på när i tiden vi pratar? Tillverkningen är flyttad till låglöneländer. I närtid så har även flytt från absoluta låglöneländer till bland annat europeiska låglöneländer. Men även till länder med utbildad arbetskraft och goda logistikmöjligheter. Och en salig blandning mellan dessa.Har tillverkningskostnaderna följt inflationen?
Det är förstås en salig blandning och väldigt mycket det-beror-på, jag tyckte mest det var lite udda att jämföra med inflationen, när i princip de två största industriella förändringarna under vår livstid har varit förbättringar i material- och tillverkningsteknik, och flytt av industri till fattiga länder med lägre krav.Olika. Beroende på när i tiden vi pratar? Tillverkningen är flyttad till låglöneländer. I närtid så har även flytt från absoluta låglöneländer till bland annat europeiska låglöneländer. Men även till länder med utbildad arbetskraft och goda logistikmöjligheter. Och en salig blandning mellan dessa.
Att köra ifrån gubbarna på sin billiga hoj är lösningen på det :)och företeelsen att statusjakt inom en sport är exkluderande och leder till förgubbning är värd att tas på allvar.
den här tycker jag ser rätt vettig utFinns undantag, fast så billig har jag nog aldrig sett med 67°.
White som gör mycket rätt säljer nu en finare xc290 för 15 000 med 70°. Tror jag, geo är svår att hitta
Active bike som cykelkraft börjat sälja ser fina ut