Spacekitty
Aktiv medlem
Vi måste prata om Stans Race Sealant.
partiekelfysik?
Det ska vara långa (ca 8 mm) fibrer i vätskan, vart har du gjort av dom?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
partiekelfysik?
Välskakad Stans Race går inte ens att spruta genom ventilstolpen på vanliga Presta. Har du ens sett hur fibrerna ser ut.
Jag vet mycket väl vad en uppdragskanyl är, har några hundra liggande hemma, det är inte möjligt.
där kanske vi har svaret på ditt problem? serendipidy.
du har fåt en batch som skurit sig?
Kan vi vara nåt på spåret här till dom konstiga hårbollarna.Välskakad Stans Race går inte ens att spruta genom ventilstolpen på vanliga Presta. Har du ens sett hur fibrerna ser ut.
Jag vet mycket väl vad en uppdragskanyl är, har några hundra liggande hemma, det är inte möjligt.
Ok, i så fall finns det inte mer än att det hinner sjunka i innan jag suger upp i sprutan och det jag suger upp är fiberfritt
Glasfiber skulle jag spontant påstå vara potentiellt skadligt för hälsan och rätt dåligt på att täta hål. Då föredrar jag bomulls fibrer som någon nämnde, latex och bomull låter mer som något man kan laga ett hål med.Använt mycket Stans Race, men aldrig råkat ut för fibrer. Provat med Effetto Mariposa pulver i guckan, men tror inte att det är särskilt effektivt . Det bästa lär vara att blanda i hackad glasfiber. Googlade fram att det fanns hos en båttillbehörs firma i enkilos burkar för en hundring.
Testa att elda på dom. Glasfiber brinner dåligt.ja hålla på med löskrossad glasfiber är värt att undvika. inte vill man ha ut det i naturen heller. och hantering av dessa innebär alltid en massa mikrofiber som är närmast farliga, alltså ett arbetsmiljöproblem vid tillverkningen.
det står bomull på stans hemsida, men dessa pinnar verkar vara något annat styvare, förhoppningsvis inte glasfiber. kan som sagt gissa på bambu?
testade. prövade med en stormtändare, är ungefär som en liten blåslampa.Testa att elda på dom. Glasfiber brinner dåligt.
Om man skruvar ut nålventilen går det ganska bra att fylla på med Orange Seals lilla flaska med påfyllningsslang. Det kan bli proppstopp i slangen men den tas lätt bort med den medföljande "pinnen".Jag tycker att Stan's Race Sealant är kanonbra. Prova gärna fylla på deras andra sealant vid behov (brukar göra det efter 4-6 månader). Den går att tillsätta via ventilhålet med deras spruta (Race fungerar tyvärr inte med spruta då den kleggar igen):
![]()
Jag gick över till tubeless idag (eller jag har börjat med framhjulet). Gick smidigt, kanske hade tur som fick till det direkt med golvpumpen.
Körde med det här hemmabygget, smidigt så man kan fylla på och tömma genom ventilen ? , återkommer när det börjar läcka ?
Nej vanliga Stans, klarar mig förmodligen bra utan bollarna ?Och det var Stans Race du använde, som du skakade riktigt ordentligt innan och sen kunde spruta genom den där tunna slangen?
Nej vanliga Stans, klarar mig förmodligen bra utan bollarna ?
Ber om ursäkt för att jag besudla din tråd.Ok, men då var det fel tråd.
kolan och kitty; nu verkar väl boll-problemets lösning vara att just suga upp i en spruta för att slippa trågarna? soppan verkar ju täta hur bra som helst mot punka dessa förutom. blir det ändå problem stig-side kan man ju ta till tricket att trycka in i det för stora hålet lite andra fibrer.
såsom mossa eller gräs. eller salami.
kolan och kitty; nu verkar väl boll-problemets lösning vara att just suga upp i en spruta för att slippa trågarna? soppan verkar ju täta hur bra som helst mot punka dessa förutom. blir det ändå problem stig-side kan man ju ta till tricket att trycka in i det för stora hålet lite andra fibrer.
såsom mossa eller gräs. eller salami.
det är ju också det en lösning. då finns det tre:
-köp annat
-blanda i vanlig stans (varför det funkar är ju ändå lite gåtfullt)
-låt trådarna bli kvar i flaskan
och fyra, närmast en icke-lösning: byt var 14e dag som stans säger.
Som jag förstår dig så fyller du på med Stan's Notubes Race Sealant med Orange Seals lilla flaska med påfyllningsslang utan att det blir totalstopp. Är det denna som du avser:Om man skruvar ut nålventilen går det ganska bra att fylla på med Orange Seals lilla flaska med påfyllningsslang. Det kan bli proppstopp i slangen men den tas lätt bort med den medföljande "pinnen".
Japp. Naturligtvis kan man använda guckan i flaskan först, men sedan tycker jag att Stans Race tätar lättare o bättre.Som jag förstår dig så fyller du på med Stan's Notubes Race Sealant med Orange Seals lilla flaska med påfyllningsslang utan att det blir totalstopp. Är det denna som du avser:
Endurance Sealant w/inj System | Orange Seal
Endurance tire sealant, it's formulated to maximize longevity; enabling riders to go longer between top-offs. All while offering the same quick sealing ...shop.orangeseal.com