D
Deleted member 77490
Guest
Viktuppgång av cykling
Mindre socker är bra på flera sätt, tycker jag. En av de positiva effekterna är jag märker hur fruktansvärt söta många grejer är. Jag testade att käka lite godis häromsistens och det går knappt längre. Äckligt sött. Det klibbar i tänderna.OK, bidrar med mina egna anekdotiska bevis för vad som funkat för mig
*Man äter sig mätt i samband med måltid och ser till att få i sig mycket grövre grönsaker till lunch och frukost. Viva la råkost
*Tar bort i princip allt socker. Bäst har det för mig funkat när ex. sånt som ketchup plockas bort. Ersätter med frukt och dadlar.
*Man får alltid äta en morot eller en frukt, kanske inte för att för mycket sådant heller är bra utan för att det stoppar chokladbollsfrossandet
* Man får en fusk-dag i veckan om man tycker att man hållit sina mål (jag går på viktnedgång över en hel vecka utan att ha ett enhets-mål) för annars orkar iaf inte jag.
*Dricker ganska mycket vatten.
*För mig hjäpler det (psykologiskt) att äta ngt direkt efter att jag ansträngt mig.
Sen tänker jag att vikt kanske inte är så intressant egentligen, men lätt att mäta.