Skön organisation.
En VD, Mirjam Wolff som verkar komma från marknadsföring (fil kand i "Market Communication" fr SU), tog examen som 43åring 2005. Med en bakgrund som evenemangsmänniska på eget bolag och samtidigt "business developer" på Kungsträdgården Park & Evenemang. Enskild firma med "Smyckesproduktion" finns även på repetoaren.
I styrelsen sitter en utan övriga uppdrag samt en som även har uppdrag i reklamfilmsbolag.
På befattningslistan återfinns:
* Mirjam Wolff - VD, som har bakgrund enligt ovan
* Thomas Berglund - Sponsring
* Alexandra Flink - Projektledare, tillika den styrelseledarmot som har reklamfilmsuppdraget
* Klara Lind - Art Director
Fyra befattningar - alla reklamare? Vem fan ska utföra nåt?
Sen tar man ut så hög avgift som är möjligt 400kr
Tar så lite utgifter som möjligt. Volontärer, ingen försäkring, ingen medalj, ingen parkering, ingen tidtagning, ingen avlyst bana, inget samröre med SCF för "alla ska kunna cykla",no nothing...
En nummerlapp och frukost - thats it. Tjena.
Sen, det här med partners? Golf International - WTF? stopp, som är nån filmproducent? Kungsträdgården Park och Förvaltning - där VD:n verkar jobba?
Avdragsgill bil har inhandlats, eller sponsorfåtts vad vet jag. Resa till NY har genomförts.
Detta mina damer och herrar är några överåriga Brommareklamare som på någon rödvinsdränkt afton kommit på den lysande idén att utnyttja cykeltrenden för att ordna ett evenemang med minimala kostnader och maximala intäkter, ovidkommande sponring och "ta-ut-på-firman" prylar + ANNAT.
Hoppas de har provcyklat banan så att det verkligen går att cykla den tänkta sträckan.
Jag skulle vilja se dessa människor gå upp för att eska riskkapital i Dragons Den och bli totalt slaktade av Deborah Meaden (el Hagströmmer)