Hejde
Medlem
vilka XC-däck ska jag välja?
Tycker de slits ned så fort bara. Men lättrullade, definitivtmed Burt som alternativ bak om man inte är så känslig. Eller inte så känslig relativt konditionen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tycker de slits ned så fort bara. Men lättrullade, definitivtmed Burt som alternativ bak om man inte är så känslig. Eller inte så känslig relativt konditionen
Bytte nyligen från Rocket Ron fram, Racing Ralph bak (i 2.25") till den kanske något udda kombon Vittoria Barzo fram, Peyote bak (i 2.4"), båda i race-varianterna. Väger något mer per däck, ca 750g, men cykeln känns betydligt tryggare över stök tack vare framdäcket samtidigt som det subjektivt rullar minst lika bra totalt sett.Kör Peyote fram och bak. Kanon däck.
Hade svårt att Hitta fast trak gridlite 2.35 och ground control gridlite 2.35 som inte var slut eller på något avlägset distanslager. Så det blev Schwalbe istället denna gång!Nya fasttrak i gridlite fram och airtrak bak. Eller kanske dubnital fram och bak i race grip ska va trevliga och klar väta bra med.
X-King fram och Race-King bak är väl en perfekt kombination! :-)Ska cykla Mörksuggan i år för första gången! Har en gammal Grand Canyon AL från 2012 (SRAM X0 2×10) som funkat fint under bland annat 4-5 cykelvasor, bästa tid 3:30. Bytte för några år sedan framväxeln då den mjuknat och växelvajrar både fram och bak och knappt använt den sedan dess.
Vill helst inte behöva köpa nya däck då jag tror jag inte kommer att cykla så mycket mera MTB. Kollade just upp vilka däck jag har på mina två olika hjulpar, det är Continental Race King 2.2" för torrt/snabbt underlag samt Continental Mountain King II 2.2" fram och Continental X-King 2.2" bak om det blir blött/lerigt. Däcken är ett antal år gamla, men ser fräscha och friska ut.
Ni som kört tidigare, klarar jag mig runt skapligt på ovanstående däck? Startar i motionsklassen, startfålla 7 (lagom). Vill bara ta mig runt men ha en trevlig upplevelse...
Aha, hur är spåret runt Mörksuggan? Mycket mera stig? På Cykelvasan var det ju mera grusväg och Race-King både fram och bak.X-King fram och Race-King bak är väl en perfekt kombination! :-)