Vilken allergimedicin ?

Vilken allergimedicin ?
Manurhin2 sa:
magnil sa:
Tack för alla svar. Upplevde det som jag fick mer känningar efter jag började med Desloratadin vilket jag tyckte var konstigt då det endast fanns låga halter av al och hassel. Upptäckte igår att frun satt in någon form av ris som slagit ut, kan vara det som påverkat.

Angående pulssnitt så hade jag på första passet 149 och han 157. Vi märkte båda att jag var klart starkare.
Andra passet efter jag börjat med desloratadin hade jag 165 och han 162. Jag hade svårt att hänga med. Nu kanske det inte är tabletterna utan riset inne som påverkar. Ger dem någon vecka till.

Efter att ha läst på i helgen så inser jag att det är någon form av astma med :/

Astma är lätt att få hjälp med , ett spirometritest före och efter bricanyl så har du ett resultat och en diagnos .
Jättekonstigt spec egentligen och möjliggör ju för alla skidåkare att ha astma .
Bara att blåsa 10-11%- ish bättre med bricanyl så har man diagnos .

Tack, nu är man diagnosterad och lika välmedicinerad som norska skidlandslaget :/

Vilken allergimedicin ?
magnil sa:
Manurhin2 sa:
magnil sa:
Tack för alla svar. Upplevde det som jag fick mer känningar efter jag började med Desloratadin vilket jag tyckte var konstigt då det endast fanns låga halter av al och hassel. Upptäckte igår att frun satt in någon form av ris som slagit ut, kan vara det som påverkat.

Angående pulssnitt så hade jag på första passet 149 och han 157. Vi märkte båda att jag var klart starkare.
Andra passet efter jag börjat med desloratadin hade jag 165 och han 162. Jag hade svårt att hänga med. Nu kanske det inte är tabletterna utan riset inne som påverkar. Ger dem någon vecka till.

Efter att ha läst på i helgen så inser jag att det är någon form av astma med :/

Astma är lätt att få hjälp med , ett spirometritest före och efter bricanyl så har du ett resultat och en diagnos .
Jättekonstigt spec egentligen och möjliggör ju för alla skidåkare att ha astma .
Bara att blåsa 10-11%- ish bättre med bricanyl så har man diagnos .

Tack, nu är man diagnosterad och lika välmedicinerad som norska skidlandslaget :/
...inte så troligt(=

Vilken allergimedicin ?
Hej! Skulle få bli hyposensibiliserad men det verkar skita sig, går på liknande medicinering i år = Dymista, bufomix, desloratadin, lomudal ögondroppar, nässköljning, montelukast och buventol vid behov? allt gick som vanligt...med andra ord inte alls. Testvärdet dök. Då fick jag av en slump höra om c vitamin och allergi. Nu tar jag ca 10-15g c vitamin per dag och testvärdet har vänt upp mitt i värsta pollenhxxvetet. Jag vågar inte ropa hej än men känner mig hoppfull och väldigt förvånad. Varför har jag inte blivit informerad om detta billiga men kanske/förhoppningsvis fungerande metod tidigare? 1 kg askorbinsyra= 200 kr. Cocktailen ovan $$$. Dessutom lite mardrömmar och obehagligt mående under medicinering.

...disclaimer, rekommenderad daglig dos för vuxen av C vitamin är 75 milligram. Detta är ett par tusen ggr högre

Är du allergisk? Testa!

Senast ändrad:
Vilken allergimedicin ?
Har nog testat de mesta utan vidare resultat.

De som däremot fungerar för mig är probotika för tarmarna samt c vitamin o Msn.
Bara att testa . Idag är jag nästan utan pollen problem

Vilken allergimedicin ?
.jag kör stenhårt med sauerkraut plus prebiotika. Kanske vi är nått på spåret?

Skåning1 vad menar du med Msn

Senast ändrad:
Vilken allergimedicin ?
Upplevde du bara att de inte fungerade eller tyckte du att du blev sämre av dem? Känner inte igen min kropp nu. . .

Lite sent svar.

Eftersom jag glömmer bort mellan pollensäsongerna vilka tabletter som är bra och dåliga så har jag sedan i november tills nu i helgen använt Desloratadin och haft problem med hög puls precis som du, men jag kopplade det inte till medicinen. Nu sjunker daglig puls, vilopuls och träningspuls för var dags som går.

Hittade detta i listan över sällsynta biverkningar.
  • snabba hjärtslag
  • bultande eller oregelbundna hjärtslag
Nu har jag satt upp en varningslapp i medicinskåpet att jag inte ska köpa mer Desloratadin. Kommer börja leta efter något annat att ha för att plocka fram till november igen när hasseln sätter igång.

Vilopulsen ska ner till 40 igen, hoppas jag.

D2212DD8-2144-47F7-88B4-1FC2CD06A797_1_201_a.jpeg

Senast ändrad:
Vilken allergimedicin ?
Jag har testat runt en del under åren och landat i att Fexofenadin (vilket säljs under lite olika varumärkesnamn) ger minst (ingen upplevd) trötthet och bra lindring.

Vilken allergimedicin ?
Detta blir en spännande allergisäsong, fick i höstas börja med Itulazax, mao björkpollen i tablettform. Här i norr har vi nog inte haft pollen än men snart får jag kvitto på om det fungerar eller ej, dock är medicineringen 3 år så det är ju inte säkert om min kropp vant sig än...de som höll i insättningen på sjukhuset var iaf väldigt positiva, de hade en grupp som började året innan och de som var med då hade väldigt bra resultat redan första pollensäsongen.

Tillbaka
Topp