Vilken årsmodell är denna Heckler?

piraten

Ny medlem
Hej, tänkte hjälpa en kompis som är spekulant på den här hojen. Jag har luskat ut att den är äldre, men frågan är hur gammal den kan vara? Och frågan är om den är ett bra köp? Säljaren begär ca 12000:- Någon Santa cruz kunnig som har en åsikt? Tack på förhand!
mvh
Andreas

Bilagor

• 44556545_04052006202946_4272_3.jpg
    44556545_04052006202946_4272_3.jpg
    67 KB · Besök: 21
Den är verkligen årsmodell "gammal"... det är den första versionen av Hecklern o de var rätt tåliga o slitstarka allround hoj... användes av många till lätt "FR" o "DH" under sin mest populära tid... släpptes mitten på 90-talet o togs ur modellprogramet ca 1999... den nuvarande Hecklern kom 2001 ca...

12 000 för den är något rejält i överkant med tanke på hur många år ramen har på nacken... bakdämpen är oxå klart ålderstigen o var aldrig nån stjärna undeer sin högtid heller... så om han kan pruta lite stenhårt så kan det vara värt det...

Ah, tackar för snabba svaret!
Då antar jag att den är ganska tung också? Säljaren verkar ha kittat upp den med nyare grejer:
- - - - -
Fox Vanilla R og 130mm foran Manitou Sherman). Easton Monkey-lite carbon styr, Race Face sy-stem frempind, Thomson Elite saddelpind. Robust hjulsæt: Mavic D321 fælge på nav med lukkede industrilejer, Specialized Roller Pro 2.2 dæk. Race Face Turbine Next LP kranksæt og boks (ISIS),Sram PC99 kæde, Sraam PG9x? kassette, Sram X.0Bagskifter, Shimano LX forskifter, Sram X.0 Gripshift gearvælgere. Wellgo platformspedaler.
- - - - -

Men det känns ju ändå som att priset ska ner ordentligt. Vad skulle du gett för den?

mvh
Andreas

Den är ju helt klart lätt utförs- eller rejält bergkittad. Hållbara saker o verkar inte vara nån tank direkt, så utrustningen är det inget större fel på. Men han skriver RaceFace Next LP vevar o de på bilden ser inte sådana ut...

Svårt att säga men kanske en 9 typ... blir det lägre så blir det betydligt attraktivare...

Jag tror att du får en bra cykel, även om modellen har några år på nacken så är skicket viktigare än åldern. Se upp för sprickor i ramen som kan finnas på alu ramar speciellt vid infästningar av dämparen, vet dock ej hur känslig just den här modellen är.

Jag tycker det verkar prisvärt om ramen är ok och att den känns bra att cykla på, för trots allt är uppdateringarna många och dyra.

/Mats

Tillbaka
Topp