Vilken bil är bäst för MTB?
XM ska väl närmast jämföras med W124, en klassisk välbyggd merca. W210 hade egentligen bara ett fel, men ett ytterst allvarlig. Den var felkonstruerad så den rostade katastrofalt. W211 är en underbar vagn. Vår har luftfjädring som jag tror mäter sig bra med XMs i termer av komfort. Enda tillfället vi haft problem med framkomligheten, om man ska kalla det så, är på snömosiga parkeringsplatser när vi åkt skidor. Kombinationen motor fram (mkt vikt) och drivning på bakhjulen (lätt vikt) medför att man fastnar lättare än en framhjulsdriven bil.
Har f ö just köpt en W212, så vi håller på och säljer W211an.
Körde omkring i USA i en SUV, en Trailblazer, och den var OK, tyckte riktigt bra om den, fast den drog mycket, hade en V6a och det hände inte särskilt mycket när man trampade gasen i botten. Där kändes den inte stor, räknades som mid-size, men när jag ser en i Sverige ser den enorm ut jämfört med vanliga bilar. Men ska man löpa linan ut och vara helt politisk inkorrekt tycker jag man ska slå till på en med V8a. Gärna en Denali el ngt motsv. Dessvärre skulle en sådan inte få plats i vårt garage, och skulle vi mot förmodan lyckas klämma in den utan parkeringsskador, skulle vi få ta oss in och ut ur den genom takluckan.
Har f ö just köpt en W212, så vi håller på och säljer W211an.
Körde omkring i USA i en SUV, en Trailblazer, och den var OK, tyckte riktigt bra om den, fast den drog mycket, hade en V6a och det hände inte särskilt mycket när man trampade gasen i botten. Där kändes den inte stor, räknades som mid-size, men när jag ser en i Sverige ser den enorm ut jämfört med vanliga bilar. Men ska man löpa linan ut och vara helt politisk inkorrekt tycker jag man ska slå till på en med V8a. Gärna en Denali el ngt motsv. Dessvärre skulle en sådan inte få plats i vårt garage, och skulle vi mot förmodan lyckas klämma in den utan parkeringsskador, skulle vi få ta oss in och ut ur den genom takluckan.
Senast redigerad av en moderator: