Kneecap
Aktiv medlem
Vilken bil är bäst för MTB?
Rattnalle sa:Det där med att kunna montera sätena lite isär såg ju rätt smart ut men jag undrar ärligt lite vad poängen är, om de inte är väldigt trånga mot dörrarna i sitt normala läge borde de ju göra rätt liten skillnad för komforten. Möjligheten att luta sig mot dörren blir sämre.
Och slutligen. Köp en rishög med manuell låda i att övningsköra med sista halvåret istället för att offra komforten och köpa gammal teknik. Det fungerar utmärkt att lära sig allt det svåra med att köra bil med en automat. Växlandet går sen fort att träna upp för den motoriskt normalbegåvade.
Tjena!
Åker man två vuxna, med lite bredare axlar, bak så är det skönt. I SEAT Ateca (mer eller mindre identisk med Karoq) sitter jag dåligt i baksätet för att det är för nära dörren.
Håller helt med om övningskörandet.
För att återgå till larsaws fråga så skulle jag säga att Kodiaq är det bästa alternativet. Karoq är kort i bagaget, blir klurigt med dubbelbur. Touranen är ok men tycker Kodiaq är smartare.
Grand Picasso är inte kul alls, om man nu ska köpa franskt så är Renault Espace trevligare (Ja, jag sa Renault, fortsätt läs). Men det faller rätt rejält hårt på att det är just en Renault.