Vilken boom härnäst?

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
Vilken boom härnäst?
Cykelboomen är rangnarauker och padelboomen likaså efter corona om jag fattat rätt. Vilken boomur kommer härnast? Ai-träningboomen? Vandringsboomen? Vad ska alla göra de närmaste åren, gymträningsboomen?

Vilken boom härnäst?
90-talet har varit tillbaka ibland den yngre generationen, kan golfboomen göra en återkomst? Eller tennis, den mer genuina padeln. Andra boomar som varit är skateboardeboomen, bouleboomen. Har det varit pingisboom, det kanske kan vara en padelarvtagare. Har en del bekanta som spelar bordtennis.

Vilken boom härnäst?
verkligen intressant fråga.

en boom är ju en positivt driven modevåg. svår att förutse, inte sällan driven av ny teknologi. oavsett kommer den sas från ingenstans.

vanligare är reaktion. lättare att förutse. det krävs att sas vanligt folk hamnat djupt i träsket, för att en reaktion skall märkas av ordentligt. blir inte samma tryck som en boom.

så vad ska vi reagera på idag...?

-ständig skärmuppkoppling?
-löjligt fetishartade priser på bostäder i städer som mest av allt är krångliga att bo i?
-elbilar som kostar tre gånger mer än sin realistiskt långvariga produktionskostnad? ( alltså när priserna går ner kommer nog en boom. vi är bara inte där än)
-tron på att träning måste ske inomhus med hjälp av diverse maskiner?
-att klä sig som man är på väg till begravning?
-att gå i ljugande psykopatiska ledares ledband?
-

Vilken boom härnäst?
så vad ska vi reagera på idag...?

-ständig skärmuppkoppling?
-löjligt fetishartade priser på bostäder i städer som mest av allt är krångliga att bo i?
-elbilar som kostar tre gånger mer än sin realistiskt långvariga produktionskostnad? ( alltså när priserna går ner kommer nog en boom. vi är bara inte där än)
-tron på att träning måste ske inomhus med hjälp av diverse maskiner?
-att klä sig som man är på väg till begravning?
-att gå i ljugande psykopatiska ledares ledband?
-
Inte alls en dyster världsbild... :ROFLMAO:

Vilken boom härnäst?
90-talet har varit tillbaka ibland den yngre generationen, kan golfboomen göra en återkomst? Eller tennis, den mer genuina padeln. Andra boomar som varit är skateboardeboomen, bouleboomen. Har det varit pingisboom, det kanske kan vara en padelarvtagare. Har en del bekanta som spelar bordtennis.
Golf hade ett litet uppsving under pandemin faktiskt. Men så fort man fick börja resa igen så återgick det till ungefär samma nivåer som före pandemin.
Tror vi kan avskriva golfboom.

Vilken boom härnäst?
Sparboomen är här! Tack för svaret. Den asketiska, fattiga livstilen som närs av hemodlade rovor ich hemstickade värmande plagg. Tycker mig också ha märkt en säljboom på köp och sälj sidan.
Kolla spabad på blocket! Nu är det ju taskigt att raljera över att folk får det sämre, men lite får man väl skoja också. Ingen lär ju svälta ihjäl i Sverige..

Jag köpte nog ny cykel vid fel läge i vintras, reorna kommer säkert bli bra framöver.

Vilken boom härnäst?
Ah, när jag passerade Tokholm igår, så la jag märke till att det är nåt slags tjackis, alkis osv mode. För stora illasittande kläder i sunkiga färger. Iofs bra om riktiga missbrukare kan sälja sina solblekta täckjackor för en bra peng

Vilken boom härnäst?
Kajak? Som båt fast billigare. Lagom pryl-orienterat men lite billigare än segling. Fysisk aktivitet, kräver mycket tid och man kan visa sina rollar på insta för likes. Borde väl funka?:)

Senast ändrad:
Vilken boom härnäst?
Tror du är ngt på spåren. I Amerika knarkar varenda kotte och jag får känslan att det ökar här oxå. Så, en knarkboom har vi nog på gång!

På MTB turen på helgen mötte jag fyra unga killar som rökte något i en små pipa vid min favorit vindskydd, så kanske har du rätt.

Men hallucinogener är en annan sak. För tio år sen dog flera turister i Amsterdam för att de trodde att de kunna flyga efter (mis)bruk av svamp och hoppade från fönstret på tredje våningen. Jag har dock hört ingenting om det på sistone. Vet inte om boomen är över eller om lagen och polisen fick bort svamp från turisterna.

Vilken boom härnäst?
På MTB turen på helgen mötte jag fyra unga killar som rökte något i en små pipa vid min favorit vindskydd, så kanske har du rätt.

Men hallucinogener är en annan sak. För tio år sen dog flera turister i Amsterdam för att de trodde att de kunna flyga efter (mis)bruk av svamp och hoppade från fönstret på tredje våningen. Jag har dock hört ingenting om det på sistone. Vet inte om boomen är över eller om lagen och polisen fick bort svamp från turisterna.
Dom 4 killarna kanske gick och plockade svamp efteråt? ?

Vilken boom härnäst?
Boomboomboom i want you in my room, i wanna spend night together...

Rolig video, men tycker att det inte är ok att visa upp Tinder till musik från tiden där man gick till diskoteket för att hitta någon att tar med till din rummet.

Var dock riktigt förvånad när jag såg Benny & Björn med på listan av låtskrivare till den låten av Nederländska Venga Boys!

EDIT: ser nu att första versen är en interpolation av Lay all your love on me, men jag förstår inte.

Senast ändrad:
Vilken boom härnäst?
Rolig video, men tycker att det inte är ok att visa upp Tinder till musik från tiden där man gick till diskoteket för att hitta någon att tar med till din rummet.

Var dock riktigt förvånad när jag såg Benny & Björn med på listan av låtskrivare till den låten av Nederländska Venga Boys!

EDIT: ser nu att första versen är en interpolation av Lay all your love on me, men jag förstår inte.
Originalvideon självklart bättre, tänk att Håkan Hellström gör ett gästspel i sin sjömanskostym i bakgrunden. Visste jag inte.

En annan låt som följde efter Vengaboys var den här, passande på temat knarkboom. :)

Vilken boom härnäst?
verkligen intressant fråga.

en boom är ju en positivt driven modevåg. svår att förutse, inte sällan driven av ny teknologi. oavsett kommer den sas från ingenstans.
-
Om boomar drivs av ny teknik så är AI nästa stora grej som kommer revolutionera världen. Det talas idag om att vi befinner oss i ett "iphone-moment" när det gäller AI. En följd av AI som nog kommer ta lite tid men kommer tids nog är "experience machine-boomen". Experience machine är en filosofisk tankemaskin som kan möta alla önskningar och begär, total hedonism. "en maskin som kan framkalla vilka mentala upplevelser som helst hos personen som använder den. En hedonist bör då rimligtvis gå med på att ett liv i en sådan maskin, med de ultimata inställningarna, bör vara ett fulländat liv." Med en sån upplevelsemaskin behöver en inte knark, eller så kan upplevelsemaskinen simulera knark, eller att jag vinner Paris-Roubaix precis på vilket sätt jag önskar att vinna det. Eller så simulerar den att Degenkolb aldrig blev trängd och vi kunde fått se hur loppet skulle utspelat sig då. Oändliga möjligheter. :)

Många har gjort förutsägelsen, gillar Pixars variant.

Idiocrazys version är inte så långt ifrån dagens verklighet heller.

Vilken boom härnäst?
Fast bor du kustnära blir dykcert enda sättet att komma till ditt hus så småningom, så kanske finns det utrymme för en boom ändå.
Nja, landhöjningen väntas pågå i några hundra år till, så är nog ingen fara för oss som skriver här i tråden.

Tillbaka
Topp