Vilken cykel saknas i ditt cykelstall?

Supersonic

Aktiv medlem
Oavsett hur många hojar man har är det ju alltid så att man har åtminstone en cykel för lite. Cyklar att drömma om. Själv saknar jag i nuläget åtminstone två cyklar, en riktigt lätt och fin 26´ HT och en rejält bra 29´ FS:

- Scott Scale 600 RC
- Specialized Epic S-works

Så vilken cykel saknas i ditt cykelstall?

Tror att jag är ganska nöjd som det är, däremot saknas tiden att faktiskt använda dem :/
Exempelvis är det rätt så trist att ha en skitfin DH men exakt 0,0s i åktid på den i år :(

Jag har en landsvägscykel och en pendlarcykel men är inte nöjd med någon av dem. Efter att ha läst alla trådar om cykelvasan, sett resereportage från Rumänien och sett cykelvasan på SVT har jag blivit mycket intresserad av att köpa en mountainbik. Men det finns inte så mycket pengar till en mountainbike eftersom jag vill köpa ny racer till våren.

Saknar en lynskey Helix OS med full SRAM Red grupp och ett par fina kolfiberhjul.

Då jag redan äger en Lynskey helix 29" ht tycker jag det verkar befogat - inte sant?

Varför härka runt på en plastracer som jag gör idag och må dåligt?

Upp till bevis - mig själv - och tryck på köp knappen, så är alla mörka vinterkvällar räddade då jag kan skriva i " en Ti racer blir till " tråden..

Skulle kunna tänka mig att nästa cykel antingen blir en singlespeed pendlarhoj, en CX eller ngt åt randonneurhållet. Just nu försöker jag dock undvika att köpa fler cyklar.

Misärpendlaren skrev:
-------------------------------------------------------
> En FS och en brompton saknas.

+1

En liggcykel. Och den cykel som gör att jag kan göra cykelsemester med 25kg hund i bagaget.

Annars har jag mest för många cyklar, behöver rensa ut.

Det är bara att glömna att låsa så rensar tjyven beståndet. Har testat så vet att det fungerar....

En ful-cyclocross skulle vara härligt. En sån skulle jag misshandla i skogen om vartannat. Ja kanske rentav cykla med på vintern också. I snön.

En Fatty till vintersäsongen men framför allt två andra saker:

1. Ett dubbelt avlönat halvtidsjobb, så jag har tid att cykla (framför allt på nedanstående)
2. En FS som inte finns ännu, nämligen en IBIS Ripley 650b alt Yeti SB66c som 650b och 120-130 i slaglängd.

// Larsa

Epic s-works wc

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    38.3 KB · Besök: 25
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> En Specialized Turbo.

Tjena!

Den är grymmast!

Jag saknar en Spec. Fatboy.. Och en AWOL.. Den senare kan nog bli verklighet snart..

Nu skall vi se....

29a plast mtb för långlopp.
en tempocykel.
en skivbromsad vinterräcer i kolplast.
En liggcykel.
En bromton
En månstercross.
En DH släde.

Låt mig tänka lite till så skall jag nog komma på någon till.
MVH
Magnus

Tillbaka
Topp