vilken cykel ska jag välja?
Hej alla! Jag är ny här på forumet. Jag har tittat runt här och på nätet för att försöka få svar på min fråga, men inte kommit fram till något. Till vardags arbetspendlar jag cirka 15 km tur och retur. Ibland på helgen tycker jag om att åka ut på en lite längre cykeltur, bland annat för motion. I så fall cyklar jag enbart på cykelväg eller grusväg. Nu har jag en standardcykel och det är den enda cykeltypen jag någonsin haft, även om jag har cyklat ganska mycket under åren. Jag skulle gärna köpa en cykel som är snabbare, mest för att jag tycker att det är roligt med fart. Samtidigt vill jag kunna cykla på vintern. Jag har vinterdäck till min befintliga cykel, så ett alternativ kunde förstås vara att behålla standardcykeln för vintercykling - då går det ändå långsammare, fast det blir kanske tungt mentalt att ställa om till både en långsammare cykel och vintercykling samtidigt?
Den som vill får gärna komma med tips om hur jag ska tänka och vilken cykel jag ska köpa. Jag har inte bråttom då jag har en fullt fungerande cykel, utan jag kommer överväga mina alternativ under en längre tid och provcykla ett antal cyklar också. Min budget är max 10 000 kr inklusive utrustning, jag vill till exempel ha skärmar och pakethållare, eventuellt cykelväskor. Jag är inte intresserad av elcykel, då jag tycker att det ger för lite motion.
Jag är 155 cm lång och väger 52 kg.
Den som vill får gärna komma med tips om hur jag ska tänka och vilken cykel jag ska köpa. Jag har inte bråttom då jag har en fullt fungerande cykel, utan jag kommer överväga mina alternativ under en längre tid och provcykla ett antal cyklar också. Min budget är max 10 000 kr inklusive utrustning, jag vill till exempel ha skärmar och pakethållare, eventuellt cykelväskor. Jag är inte intresserad av elcykel, då jag tycker att det ger för lite motion.
Jag är 155 cm lång och väger 52 kg.