Vilken cykelvagn?

Aktiv medlem
Vilken cykelvagn?
Lär behöva en cykelvagn framöver. Kanske inte omgående men lika bra att börja titta nu.

Vilken skall man ha?

Tar gärna en som inte är för stor, rymmer två barn, funkar i alla väder och är lät att sätta på och av på cykeln.

Något annat man bör tänka på?

castrello

Aktiv medlem
Vilken cykelvagn?
Det finns ju billiga o därmed tunga men skulle rekommendera t.ex. en Burley eller vad de heter. Dyrare men så mkt bättre och roligare/lättare att cykla med.

Adhocalias

Aktiv medlem
Vilken cykelvagn?
Vill du kunna ha den till mer än bara cykling? I så fall är Chariot CX2 helt outstanding. Funkar även som löpvagn och skidpulka. Och väldigt smidig/enkel att sätta på och ta av.

Den är dessutom bra som "vanlig" vagn, vilket är schysst om man cyklar någonstans och vill parkera cykeln för att putta runt vagnen som vanligt folk ett tag.

Dyr, men efter att ha använt enbarnsvarianten i ett par år fanns det ingen tvekan på att lägga pengarna på en dubbelmodellen (CX2) när det blev nödvändigt. Håller bra och har bra andrahandsvärde.

Aktiv medlem
Vilken cykelvagn?
Kommer inte använda till något annat. Så frågan är hur viktig vikten är. 600:- för den billigaste på XXL skulle nog faktiskt kunna funka.

Lajf

Medlem
Vilken cykelvagn?
Jag hade också rekommenderat Chariot CX2 om du vill ha en smidig vagn. Barnen kommer att älska att åka i den och kvaliteten är överlägsen jämfört med billighetsvagnar. Men ska du bara köra en kilometer eller mindre så funkar ju vad som helst. Jag har själv en Corsaire XL och barnen (5 och 3 år) sitter jättefint i den men den är lite besvärlig att få in mellan dörrar då den är extra bred (85 cm har jag för mig). Efter tre års användande ser den fortfarande ut som ny och jag är mycket nöjd med den.

cobrarax

Medlem
Vilken cykelvagn?
Vi hade en Chariot Cougar (tror Thule har köpt bolaget nu?) Vi hade mycket glädje av vagnen, använde den som vanlig barnvagn, cykelvagn och ibland som skogsvagn med jogginghjulet på. Hade även en "babyvagga" som jag körde stigcykling med redan när dottern var 10 dagar gammal! Den hade bra funktioner för vindskydd, insektsskydd och regnskydd. Den är enkel att fälla ihop och och styra in i en kombi. Hade även en packsäck till långa transporter och flyg. Den har säkerhetsselar och ställbar bladfjädring. När man bara hade ett barn i vagnen kunde man ställa ner en matkasse från ICA på andra platsen. Ja det var en kul tid det där, den vagnen va med hela tiden överallt i 4 år. Sålde den sen för en bra slant.

PeterA

Aktiv medlem
Vilken cykelvagn?
Coop Forum har en billig och bra vagn som jag använt i 6 år. Fördelen med den är att den tar en total last på 45kg och är relativt rymlig. Barnen har älskat den.
/Peter

VO2max

Aktiv medlem
Vilken cykelvagn?
Köpte burley honeybee för 1400 på xxl-rean. Prisvärd vagn som rekommenderas
Däcken var dock inget att hänga i julgranen, slets ut rätt snabbt
Enkel att bygga om till skidvagn om man ska använda den på vintern

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer