Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Jag tog kortaste vägen genom Ursvik i morse:
1789021173763.webp

Kall morgon med bara 5,4°C på termometern strax innan jag klev ut genom ytterdörren, blev både benvärmare, tjocktröja, regnjacka och handskar, regnjackan åkte av efter 6km vid ett rödljus. Men det var svalt resten av resan också, speciellt eftersom hela vägen kantas av träd eller annat som skuggar.

En mamma med barn på cykel kom från en liten anslutande cykelväg in på cykelstråket, höll på att krascha rakt in i barnet. Kanske när man skall svänga in på ett vältrafikerat cykelstråk att man bör kolla runt, ingen skuld på barnet, enbart på mamman som inte sa ett ljud. Det är tur att man är med i vad som händer runt omkring. Det kunde ha slutat riktigt illa, och då höll jag inte ens "hög" fart mot vad jag brukar på det partiet.

Men annars en bra pendling, höll ett lägre tempo än vad jag brukar, men när köldgraderna kryper på märker jag av min ansträngningsastma.

Västergårdsvägen i Stuvsta alltså!
Ligger massa villor, elskåp mm längs hela vägen.
Såklart de stackars bliförarna inte ska behöva ha en hög trottoarkant att köra över när dom ska in och ut. Okej, vi sänker hela jämra bredden på cb när vi ändå håller på. Så det blev en drygt kilometerlång huppi-gupptäckts cb. Robban Broberg gläder sig nog i sin grav. Vi andra not so much.
(Aja jag vet att det finns värre problem i livet men what about whataboutismen då vava?)

Jag blir sååååååååååååå trött.

Hatar både trottoarkanter och mig själv, behöver kanske/nog beställa ett nytt däck för andra gången i år. WTF liksom? Vem är ute efter mig? Först 5 års i stort sett problemfri pendling sedan denna misär i år. Detta däck har väl gått drygt 200 mil så lite längre än förra gången i våras åtminstone, då hade däcket gått typ 20 mil. :cry: :cry:

Nu blir det dödsmetall med hög volym.

Jag blir sååååååååååååå trött.

Hatar både trottoarkanter och mig själv, behöver kanske/nog beställa ett nytt däck för andra gången i år. WTF liksom? Vem är ute efter mig? Först 5 års i stort sett problemfri pendling sedan denna misär i år. Detta däck har väl gått drygt 200 mil så lite längre än förra gången i våras åtminstone, då hade däcket gått typ 20 mil. :cry: :cry:

Nu blir det dödsmetall med hög volym.
Kan rekommendera denna:

Tillbaka
Topp