Vilken flaska med lerskydd (lock)?

zinkpasta

Aktiv medlem
Snart är lersäsongen här, och då är det grymt bra att ha lock till sin flaska så man slipper dra i sig alltför mycket lera, grus, HÄSTBAJS (+ANNAT) (kommentarer om att man slipper detta problem med vätskeryggsäck undanbedes, då har man nämligen ett annat problem: vätskeryggsäcken).

Jag har tidigare kört med Elite Fly MTB men dels går locket sönder efter ett tag ("anslutningen" mellan övre delen och ringen runt flaskan), och dels är flaskan i sig rätt sladdrig. Jag har frågat Bikester om det går att köpa nytt lock separat, men icke.. så det känns som det är dags att hitta nåt annat nu.

Nån med flaskförslag? Ska alltså inte innefatta en påse på ryggen.

Nuvarande (icke)lösning: https://www.bikester.se/elite-fly-mtb-dricksflaska-750ml-1204207_3395119.html

zinkpasta

Aktiv medlem
Skaffa en annan fannypack, det cyklar du ju ändå med redan.

(Inte en vätskeryggsäck 😉 )
Det stämmer förvisso (*2 :-), men har ju valt en minimal för att enbart ha det nödvändigaste (Snickers och omplåstring) där, har testat vattenvarianter men inte trivts med dem. När behovet av mer vatten än vad som ryms i en flaska finns så har jag ju egentligen inget emot att köra med ryggsäck, men när man klarar sig med enbart flaska så vill jag ha så lite annat på ryggen som möjligt..

zinkpasta

Aktiv medlem

KjellF

Aktiv medlem
Elite har minst två olika modeller med lock i olika storlekar och färger. Jag har köpt den ena men inte hunnit testa ännu.

__jp

Aktiv medlem

zinkpasta

Aktiv medlem
Tack för tipsen. Av någon anledning tar det emot att köra fidlock så jag testar andra alternativ först. Men vem vet, till slut kanske jag är där..

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer