Vilken kadensmätare till Suunto Ambit 2?

vanm

Medlem
Hej!

Jag har precis köpt min första lvg-cykel och tänkte köpa en kadensmätare. Jag har idag en Suunto Ambit 2 och skulle vilja ha tips på en bra kadensmätare.

Mvh
Anders

Har nyss provat Garmins nya kadensmätare med min Suunto Ambit2 och kan bara rekomendera denna kadensmätaren. Fungerar utan bekymmer efter jag parat ihop enheterna.

Tack för tipsen!
Mvh
Anders

Hej,
Är nu på jakt efter en kadenssensor till min Suunto Ambit2 S. Vilken kadenssensor finns att köpa?

Funkar den Garmin GSC10 eller finns det någon annan som kan rekommenderas eller som är kompatibel?

Skippe skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej,
> Är nu på jakt efter en kadenssensor till min
> Suunto Ambit2 S. Vilken kadenssensor finns att
> köpa?
>
> Funkar den Garmin GSC10 eller finns det någon
> annan som kan rekommenderas eller som är
> kompatibel?

Är det ANT+ så gör som ovan. Köp garmins nya magnetlösa.

Lite halv-OT: Hastigheten mäts ju av klockans GPS. Finns det någon fördel med att köpa en med kombinerad hastighetssensor (GCS10) eller kittet där båda ingår?

Vet inte hur Suunto gör, men Garmin prioriterar momentan hastighet från sensor före GPS vilket kan vara en fördel i vissa lägen.

Så upplever jag att min Suunto Ambit (den första modellen) gör.... Betydligt rappare uppdatering av hastigheten än medelhastighet mellan uppdateringar som GPSen ger....

Lyfter tråden lite istället för att kladda med ny.

Har idag monterat en GSC10 på räsern och parat ihop med en Ambit 2S. Både eker- och vevarmssensor fungerar, så långt allt väl.

Problemet jag har är att min klocka tappar kontakten med sensorn när jag hänger på hoodsen på cykeln. Sätter jag klockan på styret vid styrstammen fungerar det hela smärtfritt.

Är det ett tecken på ett trött batteri i sensorn som gör att räckvidden blir lidande eller har jag för hög densitet i vänsterbenet som förmodligen hamnar mellan sensorn och klockan?

Även HR-sensorn bråkade faktiskt idag, men det kan bero på att jag lät bli att blöta innan jag monterade den på bröstet...

mawa skrev:
-------------------------------------------------------
> Bump.
>
> Ingen som haft samma/liknande problem med
> räckvidd för ANT+?

Mina GSC10 har flera meters räckvidd, säkert 5-10m i fri sikt.
I min Garmin-klocka kan jag gå in på varje sensor och få information om batterinivå. Om det nu är där skon klämmer. Annars är det väl bara ett vanligt CR2032 batteri så inte så kostsamt att prova heller.

Tillbaka
Topp