Vilken klocka?

Vilken klocka?
Nja, du hittar inte Fenix 3 hr för dessa priser.. det är klockan utan inbyggd hr som kostar mindre än 1900.-
En klart mer uppdaterad Amazfit Stratos MED inbyggd HR (vilken dessutom är klart mer exakt än Fenix 3 HR (vilken jag ägt) hittar du däremot för 1900.-
https://cdon.se/hemelektronik/amazfit-stratos-svart-p46329582

bluetail sa:
Sorry, nu var den slut på netonnet för 1990kr

Verkar dock finnas i några Mediamarkt-butiker än... dock för 1687kr

Vilken klocka?
Är förmodligen inte mkt i jämförelse med Garmin e t c men jag har idag beställt en Ticwatch S2. Den kan enligt uppgift åtminstone köra Strava och har GPS e t c. Tänkte mest använda den till när jag springer o surfar men antar att den även funkar hjälpligt vid cykling oxå.

Skulle denna funka i ett MTB-sammanhang? Ett budget-alternativ är alltså inslängt i debatten...

https://www.amazon.com/smartwatch-A...26768&sr=8-1-spons&keywords=ticwatch+s2&psc=1

Vilken klocka?
SocialGimp sa:
Är förmodligen inte mkt i jämförelse med Garmin e t c men jag har idag beställt en Ticwatch S2. Den kan enligt uppgift åtminstone köra Strava och har GPS e t c. Tänkte mest använda den till när jag springer o surfar men antar att den även funkar hjälpligt vid cykling oxå.

Skulle denna funka i ett MTB-sammanhang? Ett budget-alternativ är alltså inslängt i debatten...

https://www.amazon.com/smartwatch-A...26768&sr=8-1-spons&keywords=ticwatch+s2&psc=1

Men 328 US-dollar. Det är väl inte speciellt prisvärt för en helt okänd klocksak som du förmodligen aldrig kommer få några uppdateringar till. Du får ju en välkänd märkesklocka för dom pengarna.

Vilken klocka?
Spacekitty sa:
SocialGimp sa:

Men 328 US-dollar. Det är väl inte speciellt prisvärt för en helt okänd klocksak som du förmodligen aldrig kommer få några uppdateringar till. Du får ju en välkänd märkesklocka för dom pengarna.

$179.99 (samma i €) kostar den, vet inte var du fick 328 ifrån. Mobvoi Ticwatch har för övrigt fått ganska mkt uppmärksamhet bland testare det senaste året och ligger ständigt i topp i tester i budget-segmentet. Det var därför jag köpte den. Säger inte att det är den bästa klockan men delger bara min research av budget-klockor. Blir min första smartwatch i och för sig så jag har inte så mkt att jämföra med...

Senast ändrad:
Vilken klocka?
SocialGimp sa:
$179.99 (samma i €) kostar den, vet inte var du fick 328 ifrån. Mobvoi Ticwatch har för övrigt fått ganska mkt uppmärksamhet bland testare det senaste året och ligger ständigt i topp i tester i budget-segmentet. Det var därför jag köpte den. Säger inte att det är den bästa klockan men delger bara min research av budget-klockor. Blir min första smartwatch i och för sig så jag har inte så mkt att jämföra med...

Jag fick 328 USD från länken du hade i ditt inlägg.

Skrmavbild2019-02-02kl.19.14.08.png

Vilken klocka?
Okej, försöker hitta ett svar i tråden på den bästa kontra pris/prestanda?

-För cykling i skog och till och från skog, ej strava behövs
-en man bär hela tiden med sömn, puls, steg osv osv

Så, f5 verkar väldigt bra men om man aldrig haft någon så nöjer man sig med?

Vilken klocka?
Pris/Prestanda? Som sagt, Ticwatch 2 gör det du efterfrågar inkl Strava e t c för ungefär en tredjedel av priset av en F5.

Nu ska jag sluta marknadsföra Ticwatch 2, har ju inte ens testat den än, men jag ville bara säga att det numera finns alternativ till dyra märken som gör samma sak (även om de kanske inte gör det lika bra...). Har följt Smartwatches lite på håll ett tag men inte hoppat på tåget p g a pris men nu känns det som att priserna på alternativen har droppat såpass mkt att det är värt att testa utan att behöva sälja en njure.

Vilken klocka?
KiwiQ sa:
Okej, försöker hitta ett svar i tråden på den bästa kontra pris/prestanda?

-För cykling i skog och till och från skog, ej strava behövs
-en man bär hela tiden med sömn, puls, steg osv osv

Så, f5 verkar väldigt bra men om man aldrig haft någon så nöjer man sig med?

Jag kan bara tala för mig själv nu men F5 har sjunkit en del i pris på senaste tiden och den har i princip alla funktioner man kan önska sig.
Oavsett om du vill cykla, springa, simma, kajaka osv osv...

Som du kanske förstår nu så är jag väldigt nöjd med min F5 och skulle inte vilja byta bort den.
Skulle man vilja ha en lättare klocka så är FR 935 samma klocka men i ett lättare skal.

Nackdelen med dessa är väl att de saknar den nya funktionen som Music varianterna har, att kunna synka mot Spotify för att spela musik utan att släpa med en telefon.

[Edit: stavning]

Senast ändrad:
Vilken klocka?
PatrikHA sa:
Många tips på Fenix 5 i tråden, vilket glas kör ni, ett "måste" med Sapphire?

Sapphire. Jag hade en Apple Watch utan safirglas och repade den första veckan. Safirglas är det enda rätta för en klocka som ska vara med på allt och utstå en massa action. Har haft min Fenix 5 sedan juni 2017 och den är i toppskick fortfarande. Både glas och boett.

Vilken klocka?
Bladin sa:
Jag har blivit sugen på en cykelklocka. Men vad ska man ha?Tycker jag har försökt hitta info i andra trådar, utan framgång.

Jag har en Fenix 3 HR som funkar utan anmärkning dock skulle jag aldrig köpa en klocka primärt för cykling. Det är rätt värdelöst att ha en klocka på armen att glo på samtidigt som man cyklar, visst till att logga en cykeltur utan fokus så kanske det duger men inget annat. Alternativet är att köra med separat pulsband och sätta klockan på styret men om det går fort eller skakar och stöter som det gärna gör när man cyklar på allt annat än slät asfalt så är det inte särskilt enkelt att läsa av den lilla displayen som en vanlig klocka har. Skulle säga att i princip alla cykeldatorer av god kvalitet är minst dubbelt så bra som en klocka till cykling alltså. Är du dessutom intresserad av att kunna navigera från cykel så bara glöm armbandsur, det är för liten display. Men fördelen med klockan är såklart att man kan använda den till andra aktiviteter också, jogging, gym, skridskor, skidåkning mm. Mitt råd: köp både en gps-klocka och en cykeldator.

Vilken klocka?
grenhall sa:
PatrikHA sa:

Sapphire. Jag hade en Apple Watch utan safirglas och repade den första veckan. Safirglas är det enda rätta för en klocka som ska vara med på allt och utstå en massa action. Har haft min Fenix 5 sedan juni 2017 och den är i toppskick fortfarande. Både glas och boett.

Någon som kör vanligt glas, och anser det funkar?
När jag söker priser så verkar det skilja runt 1200 kr mellan vanligt glas och safirglas, vilket är en del.

Vilken klocka?
PatrikHA sa:
grenhall sa:
PatrikHA sa:

När jag söker priser så verkar det skilja runt 1200 kr mellan vanligt glas och safirglas, vilket är en del.
Jag hade valt kompositglaset, inte för det lägre priset utan för att klockan blir mycket lättare. Min gamla Fenix 3:a är väldigt repig på den svarta boetten, men kompositglaset har klarat sig bra.

Vilken klocka?
PatrikHA sa:
grenhall sa:
PatrikHA sa:

Köp ett skärmskydd och sätt på, jag kör det på min VA3 och man märker inte ens att skyddet sitter på, har redan spräckt ett skydd men skärmen är intakt.

Vilken klocka?
moros sa:
PatrikHA sa:
grenhall sa:
PatrikHA sa:

Köp ett skärmskydd och sätt på, jag kör det på min VA3 och man märker inte ens att skyddet sitter på, har redan spräckt ett skydd men skärmen är intakt.

+1
Jag har visserligen bara repat boetten och inte glaset (ännu) i klätterhallen, men ett skärmskydd känns ju smart om man inte vill betala massa extra.

Vilken klocka?
Vilken klocka?
ForesterGuy sa:
Örjan Lax sa:
ForesterGuy sa:
Lingon sa:
ForesterGuy sa:
Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
En gammal nazi-klocka?? Är du stolt när du går omkring med den?

Det finns inga swastikor på den. Dessutom är det miljövänligt med återbruk.

+1

But don't mention the war. ?

Min farfar sköt ned en Besserwisser.

En tysk älg?

Vilken klocka?
Örjan Lax sa:
ForesterGuy sa:
Örjan Lax sa:
ForesterGuy sa:
Lingon sa:
ForesterGuy sa:
Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
En gammal nazi-klocka?? Är du stolt när du går omkring med den?

Det finns inga swastikor på den. Dessutom är det miljövänligt med återbruk.

+1

But don't mention the war. ?

Min farfar sköt ned en Besserwisser.

En tysk älg?

Bierbeisser.

Vilken klocka?
Har vanligt glas på min Fenix 5, fungerat bra hittills. Läste att med safirglaset kan man inte se displayen utan att "tända" den vilket om det stämmer skulle vara en stor nackdel för mig.

Tillbaka
Topp