Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
bluetail sa:Sorry, nu var den slut på netonnet för 1990kr
Verkar dock finnas i några Mediamarkt-butiker än... dock för 1687kr
SocialGimp sa:Är förmodligen inte mkt i jämförelse med Garmin e t c men jag har idag beställt en Ticwatch S2. Den kan enligt uppgift åtminstone köra Strava och har GPS e t c. Tänkte mest använda den till när jag springer o surfar men antar att den även funkar hjälpligt vid cykling oxå.
Skulle denna funka i ett MTB-sammanhang? Ett budget-alternativ är alltså inslängt i debatten...
https://www.amazon.com/smartwatch-A...26768&sr=8-1-spons&keywords=ticwatch+s2&psc=1
Spacekitty sa:SocialGimp sa:Är förmodligen inte mkt i jämförelse med Garmin e t c men jag har idag beställt en Ticwatch S2. Den kan enligt uppgift åtminstone köra Strava och har GPS e t c. Tänkte mest använda den till när jag springer o surfar men antar att den även funkar hjälpligt vid cykling oxå.
Skulle denna funka i ett MTB-sammanhang? Ett budget-alternativ är alltså inslängt i debatten...
https://www.amazon.com/smartwatch-A...26768&sr=8-1-spons&keywords=ticwatch+s2&psc=1
Men 328 US-dollar. Det är väl inte speciellt prisvärt för en helt okänd klocksak som du förmodligen aldrig kommer få några uppdateringar till. Du får ju en välkänd märkesklocka för dom pengarna.
SocialGimp sa:$179.99 (samma i €) kostar den, vet inte var du fick 328 ifrån. Mobvoi Ticwatch har för övrigt fått ganska mkt uppmärksamhet bland testare det senaste året och ligger ständigt i topp i tester i budget-segmentet. Det var därför jag köpte den. Säger inte att det är den bästa klockan men delger bara min research av budget-klockor. Blir min första smartwatch i och för sig så jag har inte så mkt att jämföra med...
KiwiQ sa:Okej, försöker hitta ett svar i tråden på den bästa kontra pris/prestanda?
-För cykling i skog och till och från skog, ej strava behövs
-en man bär hela tiden med sömn, puls, steg osv osv
Så, f5 verkar väldigt bra men om man aldrig haft någon så nöjer man sig med?
PatrikHA sa:Många tips på Fenix 5 i tråden, vilket glas kör ni, ett "måste" med Sapphire?
ForesterGuy sa:Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
ForesterGuy sa:Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
grenhall sa:ForesterGuy sa:Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
Citat från OP:
"Jag vill ha gps, puls (gärna på handleden) och synkning till android mobil och gärna Strava."
Tycker du att ditt tips var bra i det avseendet?
marr sa:ForesterGuy sa:Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
Ja, och vad har det med saken att göra?
ForesterGuy sa:marr sa:ForesterGuy sa:Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
Om batteriet tar slut, hur ska han då ta sej hem?
marr sa:ForesterGuy sa:marr sa:ForesterGuy sa:Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
Om batteriet tar slut, hur ska han då ta sej hem?
Rida på din klocka?
Bladin sa:Jag har blivit sugen på en cykelklocka. Men vad ska man ha?Tycker jag har försökt hitta info i andra trådar, utan framgång.
grenhall sa:PatrikHA sa:Många tips på Fenix 5 i tråden, vilket glas kör ni, ett "måste" med Sapphire?
Sapphire. Jag hade en Apple Watch utan safirglas och repade den första veckan. Safirglas är det enda rätta för en klocka som ska vara med på allt och utstå en massa action. Har haft min Fenix 5 sedan juni 2017 och den är i toppskick fortfarande. Både glas och boett.
Jag hade valt kompositglaset, inte för det lägre priset utan för att klockan blir mycket lättare. Min gamla Fenix 3:a är väldigt repig på den svarta boetten, men kompositglaset har klarat sig bra.PatrikHA sa:grenhall sa:PatrikHA sa:Många tips på Fenix 5 i tråden, vilket glas kör ni, ett "måste" med Sapphire?
Sapphire. Jag hade en Apple Watch utan safirglas och repade den första veckan. Safirglas är det enda rätta för en klocka som ska vara med på allt och utstå en massa action. Har haft min Fenix 5 sedan juni 2017 och den är i toppskick fortfarande. Både glas och boett.
Någon som kör vanligt glas, och anser det funkar?
När jag söker priser så verkar det skilja runt 1200 kr mellan vanligt glas och safirglas, vilket är en del.
PatrikHA sa:grenhall sa:PatrikHA sa:Många tips på Fenix 5 i tråden, vilket glas kör ni, ett "måste" med Sapphire?
När jag söker priser så verkar det skilja runt 1200 kr mellan vanligt glas och safirglas, vilket är en del.
En gammal nazi-klocka?? Är du stolt när du går omkring med den?ForesterGuy sa:Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
Lingon sa:En gammal nazi-klocka?? Är du stolt när du går omkring med den?ForesterGuy sa:Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
moros sa:PatrikHA sa:grenhall sa:PatrikHA sa:Många tips på Fenix 5 i tråden, vilket glas kör ni, ett "måste" med Sapphire?
Köp ett skärmskydd och sätt på, jag kör det på min VA3 och man märker inte ens att skyddet sitter på, har redan spräckt ett skydd men skärmen är intakt.
ForesterGuy sa:Lingon sa:En gammal nazi-klocka?? Är du stolt när du går omkring med den?ForesterGuy sa:Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
Det finns inga swastikor på den. Dessutom är det miljövänligt med återbruk.
Örjan Lax sa:ForesterGuy sa:Lingon sa:En gammal nazi-klocka?? Är du stolt när du går omkring med den?ForesterGuy sa:Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
+1
But don't mention the war. ?
ForesterGuy sa:Örjan Lax sa:ForesterGuy sa:Lingon sa:En gammal nazi-klocka?? Är du stolt när du går omkring med den?ForesterGuy sa:Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
+1
Min farfar sköt ned en Besserwisser.
Örjan Lax sa:ForesterGuy sa:Örjan Lax sa:ForesterGuy sa:Lingon sa:En gammal nazi-klocka?? Är du stolt när du går omkring med den?ForesterGuy sa:Jag tycker den här funkar bra, man behöver inte ens byta batteri..
+1
Min farfar sköt ned en Besserwisser.
En tysk älg?
magnil sa:Har vanligt glas på min Fenix 5, fungerat bra hittills. Läste att med safirglaset kan man inte se displayen utan att "tända" den vilket om det stämmer skulle vara en stor nackdel för mig.
grenhall sa:magnil sa:Har vanligt glas på min Fenix 5, fungerat bra hittills. Läste att med safirglaset kan man inte se displayen utan att "tända" den vilket om det stämmer skulle vara en stor nackdel för mig.
Stämmer inte.