Vilken kompressor duger för mig?

Räcker det med en 6 liters tank? Ska användas för att pumpa bildäck och poppa tubeless.

Mvh E
Beror väl på hur svårpoppade däck och om man har bråttom att fylla tomma bildäck...
Jag har en Stanley oljefri med 6l tank:
https://www.jula.se/catalog/verktyg...ZGBTtsURcxDSxlyneyUaAvdPEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Den brukar Jula kampanja för 699 eller 799 då och då.
Jag poppade mina nya däck häromsistens och det gick hur lätt som helst (men då hade jag Rimpact i som håller ut sidorna mot fälgkanterna och förra gången poppade jag med golvpumpen...)
Den lilla kompressorn funkar hyffsat för att blåsa rent lite med då och då oxå, men man får ju inte fullt tryck och flöde någon längre stund med så liten tank. Dyckert-picka har jag oxå kört med den och satte jag ner trycket till ca 6 bar på utgången och justerade slagdjupet efter det så kunde jag skjuta ganska många dyckert innan den behövde pumpa om.

Sedan finns det dyrare kompressorer som kallas "silence". Vet inte om det stämmer.
Ljudet kommer till stor del från luftintaget och man vill meka och bygga en ljuddämpare på inloppet så kan man få ner ljudnivån

Hade en 6-liters som var tuffast tyst mot andra kompressorer. Tyckte ändå den var för högljudd och framför allt att tanken var för liten. Misslyckads en poppning fick man äta på återladdning.

Uppgraderat till en sådan här. Mycket nöjd. Riktigt tyst och fantastiskt med större tank.

Har en 6 liters sån där gul Stanley hemma och en "silent" i samma storlek på jobbet. Den som är silent låter nog bara en tredjedel. Med den jag har hemma har jag helst hörselskydd på mig om jag är i närheten.

...den verkar fungera hur bra som helst. Inte alls speciellt högljudd. Väldigt lätt att "poppa" hjul för tubeless med den.

//F

Kidnappar gammal tråd. Polaren köper alltid illustrerad vetenskap för gåvan (onödiga prylar) och säger upp. Aldrig gjort, men nu blev jag lite sugen (jag och min pump är inte överens)
SmartSelect_20220802-105347_Chrome.jpg

SmartSelect_20220802-105434_Chrome.jpg

Kan funka helt okej för att pumpa min komfortracer till 4.5 bar-ish?

Kidnappar gammal tråd. Polaren köper alltid illustrerad vetenskap för gåvan (onödiga prylar) och säger upp. Aldrig gjort, men nu blev jag lite sugen (jag och min pump är inte överens)
Visa bilaga 571358
Visa bilaga 571357
Kan funka helt okej för att pumpa min komfortracer till 4.5 bar-ish?
Är det samma polare som vill tjäna en hacka på Garmin 955 tro?

Gåvorna man får med illvet och världens historia osv. är alltid av dålig kvalitet, särskilt om det är elektronik. Oftast kinesiska billighetsmärken som till utseendet liknar bra grejor. Tabbat mig och fått dåliga hörlurar, dåliga barometrar och liknande genom åren. Ta aldrig prenumerationen för gåvans skull

Batteridrivna grejer som löser enkla uppgifter och tenderar att vara urladdade när man behöver dem är mest ett irritationsmoment.
Skaffa en pålitlig golvpump av god kvalitet istället för vardagspumpandet. Som bonus får du ett micro-träningspass.
(En riktig kompressor är såklart bra om man har behov av stora volymer eller snabba flöden av luft.)

Tillbaka
Topp