Vilken olja?

Mickee

Medlem
Vilken olja?
Hej! Jag behöver fylla på olja i min Marzocchi Drop-Off Triple. Är den någon som vet vilken olja jag ska använda? Jag har kollat i manualen på deras hemsida men har inte hittat nåt...

Tack / Micke

Vilken olja?
Vet inte exakt vad gaffeloljan är gjord av men weighten är svår att ställa med mineralolja eftersom det inte finns någon angiven (som jag sett...). Kolla efter en sån här flaska:

t_1612_02.jpg

Vet inte om det finns någon tillverkare som gör 7.5W. Jag köpte 10W + 5W och mixade 50/50.

Vilken olja?
Om du inte kan hitta någon info på deras hemsida o inte är för rädd om gaffeln tycker ja du ska tömma ur all olja från ena benet i en behållare sen från de andra benet till en annan behållare. Sen mäter du upp hur mkt olja de e o ersätter me samma mängd med ny olja.
Då får du en ungefärlig korrekt mängd.

Använd gaffelolja, annan olja kan sabba packningarna, o slita på de inre delarna.
Plus den har fel Wiskositet... (stavning!?!)

// J

Vilken olja?
Den servicemanualen visar en annan gaffel. Men nu vet jag hur mycket jag ska ha av vilken olja, tack alla för hjälpen!!

Oljan var helt slut så det fanns ingen rebound damping, när jag t.ex. hoppade så sa den KLONK

Tillbaka
Topp