Vilken pulsklocka ska jag köpa?

magui

Medlem
Sorry mitt svenska är inte så bra :(

Jag vill köpa ett heart rate monitor (med strap, tror det heter band på svenska, och klocka). Jag är bara 16 år gammal och tränar mycket för att jag vill bli jätte bra på cykling men jag är ändå nybörjare eller intermediate. Jag söker en pulsklocka som kostar mindre än 400 sek. Jag vet inte vilken är bäst, den ska främst mäta puls och kunna "connect" till mobil. Det är ett plus om den mäter andra saker såsom kalorier, steg, osv... Jag har hittat så många pulsklockor på nätet men vet inte vilken är bäst, har läst om Sigma PC15.11, Polar FT1, Geonaute 110, Garmin vivofit (men många recensioner säger att man ser inte bra tavlan), Wahoo Tickr, ....

Snälla hjälp mig köpa en bra pulsklocka :)! Tack!

Kan inte hitta någon klocka på Prisjakt med stöd för Bluetooth (som krävs för att kopplas till telefonen) för 400kr som har medföljande pulsband. För 900kr får du en Polar A300 inkl pulsband. Deras pulsband är bra, appen helt okej. Bra tydlig display.

Det man kan göra är ju att köpa ett pulsband med Bluetooth smart (finns flera olika) och köra någon app på telefonen, kostar 3-400kr. Dock kostar de bättre typerna lite och du måste ha telefonen framme när du cyklar.

Inga av klockorna du listar synkar med mobil (Wahoo Tickr verkar bara vara ett pulsband).

För den budgeten bör du nog titta efter en begagnad, typ Garmin FR 220 eller motsvarande från Suunto, Polar, TomTom etc. Kolla både träningsrelaterade sidor, Blocket och Tradera.

Snälla hjälp mig välja mellan Suunto Ambit3 sport, Fitbit surge, garmin forerunner 210 premium, tomtom runner 2 cardio music, polar v800?

Jag är 16 år gammal tjej, som tränar mycket på cykel (nu spinning i vintern) och vill bli så brå som en professionell cyklist. Jag vill ha en klocka som är bra för cykling men som också visar steg, kalori, puls, och ett plus med gps och sömn och mobil aviseringar! :)
TACK!

Bengt-re sa:

hehe... Sen får man nog fler svar om man skriker lite också :-D

Vernersson sa:
Bengt-re sa:

hehe... Sen får man nog fler svar om man skriker lite också :-D

Skrika är bra! Det är vad kiddsen gör när de inte får uppmärksamhet.

Köp en garmin, de gör jobbet för de mesta, eller ibland iallafall.

Vad siar happykollektivet om Polar under 2018-2019? Jag sitter nu med en (10 år gammal) RC800CX där pulssändaren verkar krångla. Funderar på om jag ska slå till på en V800 nu eller vänta in nästa modell och då antingen köpa den eller V800:an till lägre pris.

Spåna fritt, om några timmar är det fredag.

Senast ändrad:
Jag är inne på min fjärde v800. Mycket trevlig klocka förutom att dom går sönder efter ett år. Fast man får ju en ny på garanti tur nog.

Tillbaka
Topp