Vilken skit

Baxter

Ny medlem
Vilken skit
Beställde ett hjulpar till min räcer från tyska Bicycles.de av märket Campagnolo Zonda.
330 euro pynatde jag plus frakt 10 euro. Efter beställningen fick jag snabbt en automatisk bekräftelse på beställningen... Efter tre dagar mailade jag bicycles.de för att få info om närgrejerna kunde skickas men fick inget svar... ringde dem två dagar senare och fick höra att allt redan var ivägskickat. Glöad blev jag och dubbelkollade att det allting var ok, vilket de försäkrade att det var.

Igår fick jag paketet, glad packade jag upp allting och märkte till min fasa att de hade skickat förra årets Zonda modell!! Eftersom de är totalt redesignade blev jag rätt less och rtingde till dem och klagade. Infon de har på sin site överrensstämmer med årets model och de skickar förra årets...jag fick välja mellan 40 euro rabatt eller att skicka tillbaka dem... jag valde rabatten.

Idag skulle jag skruva på dem och började med att ta loss kassetten från min gamla fälg och gissa min förvåning när jag märker att de har skickat fel fälg! Dessa är anpassade till Shimanos kasseter!! Jag hade i min beställning till och med skrivit med VERSALER att de skulle dubbelkolla detta eftersom jag kör med Campa rakt igenom... så nu sitter jag här med Zonda hjul från 2003 och kan inte erns använda dem och Vätternrundan är om två veckor, snacka om frustration!!!!

Vilken skit
Det var ju inte kul, ingen bra reklam för den firman inte. :-( Då får du antingen byta cykel eller sälja hjulen då eller ringa dom en gång till för att få ett par Campa hjul?

/Leo

Vilken skit
Om du kör 9-delat och inte får kräk-känningar av att blanda in Shimanodelar i Campasymfonin, kan du använda en DuraAce eller Ultegra -kassett tillsammans med Mavics shims-set M40253. Funkar helt OK.

Tillbaka
Topp