Vilken storlek :S?

babylons

Ny medlem
ska köpa mej en specialized bighit spec. jag är 170lång och har hittat en schyst.fast de är large är de för stort? sugen på en kona stinky oxå,men vet ej vilken jag ska köpa,kona stinky eller specialized?

Bilagor

• 00253d90c62c7c3f62f4eca9f30bd58e_large.jpg
    00253d90c62c7c3f62f4eca9f30bd58e_large.jpg
    67.1 KB · Besök: 21
  • 2836583775.jpg
    2836583775.jpg
    60.3 KB · Besök: 18
okej,men på spec vare 81 cm i höjd till sadel,o de känns lahom har de på min dirt,är de bättre att jag letar på en kona eller specialized i storlek small o störst medium?skicka gärna länk om ni hittar nån okej dh/fr under 10.000 i S lr M

babylons skrev:
-------------------------------------------------------
> okej,men på spec vare 81 cm i höjd till sadel,o
> de känns lahom har de på min dirt,är de bättre
> att jag letar på en kona eller specialized i
> storlek small o störst medium?skicka gärna länk
> om ni hittar nån okej dh/fr under 10.000 i S lr M

Sadelhöjden är inget bra mått för att bestämma ramstorlek ;-)
Helst small eller som störst medium tror jag är helt "spot on" översatt i tum på ramstorlekar mellan 16 till 18 tum. Men det skiljer från ram till ram osv, så ta det som ett riktmärke. Beggad bra DH/FR under 10.000 kommer du att hitta, det är en mycket "rimlig" budget för en kvalitetshojj, tänk bara på dämparservice/skick/årsmodell när du hittar något. -Det blir lätt en gömd kostnad.

Lycka till.

Om det är en "kids" stl L kan den ju passa, men då kan ju din vikt bli ett problem med tanke på ram och dämp, jag skulle undersöka vidare om jag var du. finns fler på blocket såg jag.

En polare som är 1.75 och jag har rullat omkring lite på platten på en big hit i storlek large. Den kändes lite stor, men det kan funka.

kan den funka eller ? :P specialized bighit large? ska åka o köpa den imorn isf,han bor typ i umeo förlångt för mej o hämta så drf blire bussgods o då ville ja veta så de nva lagom så j inte köper en hojj som är lagom till min pappa :P

Själv är jag 184cm och kör på en M (18"), men det är många över 180cm som kör med S.
Large blir nog alldeles för stor och osmidig för dig.

/Adam

babylons skrev:
-------------------------------------------------------
> Fan. fick just ner en large till 6500 en fräsch
> :P.så L funkar nog inte?

Large funkar inte om du är 170.

Tillbaka
Topp