BJS
Aktiv medlem
Vilket flaskställ ska man ha?
Skaffa fler barn annars?Så många barn har jag inte. Kanske kan bygga en badflotte av dem?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skaffa fler barn annars?Så många barn har jag inte. Kanske kan bygga en badflotte av dem?
Handla (mycket?). Kanske är det inte så längre, det kan nog vara ett tag sen jag handlade stort där, men vill minnas att vid utcheckning fick man välja en ”present” ibland.Vad måste man göra för att få en flaska från R2-bike?
Fast då behöver jag en större badflotte?Skaffa fler barn annars?
Jämfört med fidlock så är den svår. Men då är ju fidlock extremt enkel och det gillar jag med dom.Då har vi olika upplevelse. Inte prövat fidlock, men att zee är svår att få i flaskan i, njaaaa :-)
Hur sitter fidlock kvar på mtb eller med lite skit mellan magnet o hållare? Dessutom är man väll låst till deras flaskor? (Om det ska se o funka ok)Jämfört med fidlock så är den svår. Men då är ju fidlock extremt enkel och det gillar jag med dom.
Handla (mycket?). Kanske är det inte så längre, det kan nog vara ett tag sen jag handlade stort där, men vill minnas att vid utcheckning fick man välja en ”present” ibland.
Jag har inte haft något problem med skit eller tappad flaska. Magneten är bara en del av fasthållandet. Sitter kammar som håller kvar flaskan också. Sen finns det lösningar för att använda andra flaskor men inte lika snyggt som orginalflaskan.Hur sitter fidlock kvar på mtb eller med lite skit mellan magnet o hållare? Dessutom är man väll låst till deras flaskor? (Om det ska se o funka ok)
Jag fick köpa en jävla dyr bronson för att få en flaska av bike24 iallafall :PVad måste man göra för att få en flaska från R2-bike?
Barnen?Så många barn har jag inte. Kanske kan bygga en badflotte av dem?
Jag fick köpa en jävla dyr bronson för att få en flaska av bike24 iallafall :P
Denna passade bäst. Stl större gick precis in också men den lilla kändes bättre för mig.Hur stor flaska får du in i ramen om man trycker ner den uppifrån? Din hightower e väl ganska lik min bronson. Hade tänkt en 60cl flaska som max i min medium ram.
Jodå, prova och köp en santa så får du säkert en flaska du också ;).Vad? Ger Bike24 också bort flaskor? Har köpt dyra saker där, men ingen Bronson ...
Jodå, prova och köp en santa så får du säkert en flaska du också ;). Visa bilaga 489129
Alltså, alla som hyllar fidlocks fästen... Jo, de är bra, men visst är det näst intill omöjligt att dricka från deras flaska? Stenhård jämtemot en vanlig flaska iaf. En Elite Fly (2 ovan) kan man klämma torr på ett par sekunder.
Sitter flaskan bra i den hållaren även när det blir lite stökigt?Det finns nästan oendligt många, och de flesta funkar. Till min Santa Cruz ville jag ha något snygg och lätt, så jag valde Supacaz Fly Cage Ano. Flaskan går in och ut enkelt och finns i många färger, men den böjer sig lite enklare än tyngre modeller.
Visa bilaga 488933
Sitter flaskan bra i den hållaren även när det blir lite stökigt?
Kanon! Beställde nämligen en igår till bygget men kände mig osäker på om flaskan skulle sitta kvar. De flesta bilder jag hittade så satt hållaren på lvg cyklar.Ja, jag har aldrig tappat en flaska med den och kör samma, men koppar färgad, på min stig-HT som jag kör hård utför ibland och med HT skakar ramen mer, så jag har testat.
Enda gång jag har tappat en flaska var faktiskt med Specialized Zee Cage när jag bombade nedför en brant häll till platt och flaskan var lite komprimerad efter jag hade pressat den när jag dryck.
Kanon! Beställde nämligen en igår till bygget men kände mig osäker på om flaskan skulle sitta kvar. De flesta bilder jag hittade så satt hållaren på lvg cyklar.
Men då kan jag känna mig trygg med den neonrosa hållaren som kommer ?
Fabric cageless e nog rätt bra men på min bronson gick det tyvärr inte att trycka flaska hela vägen ner över knopparna för att flaskan tog i ramen.Funderar på en Fabric Cageless till undersidan av diagonalröret på min gravelbike men åsikterna om dem verkar gå isär rätt ordentligt. Vill inte riktigt ha ett flaskställ där då det ser fult ut och inte lär användas 90% av turerna, men någon gång emellanåt kan det behövas en extra flaska eller toolkeg.
Ordinarie flaskhållare på den cykeln blir Arundel Mandible som köptes för länge sedan. En annan cykel har stålversionen Arundel Stainless. Annars gillar jag verkligen Canyons egna flaskhållare CF SL i kolfiber som sitter på min Ultimate, men har precis de lättare CF SLX bara för att testa dem också… :p
En viktig poäng. Vad gör man med alla R2-flaskorna? ?