Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag köpte Litiumfett hos Mekonomen. Typ en halvliter för 150kr, så lär räcka 5 livstider. ;)![]()
Biltemas litiumfett, lär räcka en livstid. Dock så vet jag inte vad jag ska ha i navet men den dagen den sorgen.
// Jonas
I lager funkar det där också utmärkt. Det håller dock sämre för vatten än Galli. Har provat båda på ett dåligt tätat framnav på pendlaren som vid varje skifte mellan sommar och vinterdäck behöver förses med nytt fett i lagren.![]()
Biltemas litiumfett, lär räcka en livstid. Dock så vet jag inte vad jag ska ha i navet men den dagen den sorgen.
// Jonas
Det vore förmodligen ingen bra idé.Men inte för innerben?
Jag kan ju passa på att berätta vad som inte funkar - smör.
Jag har en kompis som var lite ivrig med att bygga ihop sin nya racer på 80-talet och i brist på smörjfett monterade han sitt nya Campagnolo Super Record-vevlager med smör. Smör tappar rätt fort sin smörjande förmåga i solgass när det smälter och rinner ut. Matfett rekommenderas alltså inte som lagerfett.
Samma här. Har en burk på kanske en liter eller två. Den får mina barnbarn ta över.Galli lagerfett till i princip allt. Håller för skruvarna till hjulen på bilen också.
ps. Använd på allt med gänga.
Misärpendlingsapproved alltså? Fint värre!Samma här. Har en burk på kanske en liter eller två. Den får mina barnbarn ta över.
Ja.Säljer man något fett för gafflar eller dämpare över disk?
Det är så.Galli är alltså den heliga graalen för alla lager som hjul, body, styrlager, länkage, vevlager, rubbet?
Säg att det är så.
Det var säkert du eller nån som tipsade för tio år sen. Har funkat fint.Misärpendlingsapproved alltså? Fint värre!
Jag har ju snappat upp tipset här någonstans också. Oklart vad källan är. Det har blivit en cirkelreferens av det.Det var säkert du eller nån som tipsade för tio år sen. Har funkat fint.
Det funkar ju. Vi får ibland nöja oss med så lite. :)Jag har ju snappat upp tipset här någonstans också. Oklart vad källan är. Det har blivit en cirkelreferens av det.
inte kedja dockDet är så.
Då kan du ju ödsla utan att skämmas, perfekt :DJag köpte Litiumfett hos Mekonomen. Typ en halvliter för 150kr, så lär räcka 5 livstider. ;)
Min lbs säljer rock shox slick honey. Eller gjorde senast jag kollade jag. Den ligger ju dock hör och inte hos dig.Wohere?
Ringt/besökt 4 butiker/kedjor nu
Min lbs säljer rock shox slick honey. Eller gjorde senast jag kollade jag. Den ligger ju dock hör och inte hos dig.
JaSmörja till sadelstolpen, behövs det verkligen ?
Ja du behöver ett litumförtvålat mineraloljefett (vilket även . Varför du skulle välja ett i en burk verkar ju lite tveksamt ur renllighetsperspektiv.SKF LGMT-2 är billigt, av hög kvallité och finns i 200 grams tub vilket i mitt tycke är en klokare förpackning.Så har jag fattat alla rätt att med Galli så klarar man sig långt?Visa bilaga 400351
Smörja till sadelstolpen, behövs det verkligen ?
Nja har inte haft några problem än, haft kolstolpe i aluramja (om man vill få bort den senare igen...)
Jag har gjort så, men bara i tio år. Så långverkan vet jag inget om. Jag tvättar inte fingrarna när jag tar mer fett.Ja du behöver ett litumförtvålat mineraloljefett (vilket även . Varför du skulle välja ett i en burk verkar ju lite tveksamt ur renllighetsperspektiv.SKF LGMT-2 är billigt, av hög kvallité och finns i 200 grams tub vilket i mitt tycke är en klokare förpackning.
Välj vad du vill - om du väljer burk så grisa inte ner i den då det är ett effektivt sätt att sabba livlängd på lager att smörja dem med smutsigt fett.
Nja har inte haft några problem än, haft kolstolpe i aluram
Sant, hade stolpen i utan att rör den i 3 år vilket inte var några problem all.Kan även bero på när ”senare” infaller i förhållande till ”nu”
Det finns en del trådar i ämnet.
Ja du behöver ett litumförtvålat mineraloljefett (vilket även . Varför du skulle välja ett i en burk verkar ju lite tveksamt ur renllighetsperspektiv.SKF LGMT-2 är billigt, av hög kvallité och finns i 200 grams tub vilket i mitt tycke är en klokare förpackning.
Välj vad du vill - om du väljer burk så grisa inte ner i den då det är ett effektivt sätt att sabba livlängd på lager att smörja dem med smutsigt fett.
För allt som rör sig kan korrodera eller oxidera.
så fort man har en burk montagefett liggandes börjar man använda det. Det skadar aldrig liksom.Sant, hade stolpen i utan att rör den i 3 år vilket inte var några problem all.
Så ha infettad stolpe låter lite som överkurs för mej.