Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Håller med. Kör på cykeln tills den dagen du är villig att hosta upp för ett riktigt bra.Sixten Fors sa:Cykeln?
Ja. Det blir inte lika bekvämt att jobba mest. Ett ställ är lätt att placera i en bekväm arbetsställning. Cykeln svårare.Bladin sa:Men klarar man sig med cykeln om man ska byta fälgbanor nångång ibland (typ 1 gång varje år)? Kommer nog inte bygga hjul från scratch med nav, lösa ekrar och fälg.
Jag bygger alltid i cykeln. Det verkar gå bra.Bladin sa:Men klarar man sig med cykeln om man ska byta fälgbanor nångång ibland (typ 1 gång varje år)? Kommer nog inte bygga hjul från scratch med nav, lösa ekrar och fälg.
Byggde ett förra vintern i mdf som fungerar grymt bra.Aron sa:I denna bok: https://www.wheelpro.co.uk/wheelbuilding/book.php, som rekommenderas varmt finns byggbeskrivningar på ett riktställ som ser riktigt vettigt ut. Till själva bygget behöver du plywood och en sticksåg. Som bonus får du den mest pedagogiska instruktionen i hjulbyggande som jag hittat. Och jag tror mig att skummat igenom de flesta böckerna i ämnet. Boken är en väl investerad hundring.
Under tusenlappen tror jag att ovanstående eller att bygga i ramen är bästa alternativet. Jag har själv haft ett Minoura och har även klämt på några andra i 800-900 kr klassen, samtliga var rackligare än ramen. Idag har jag ett TS 2.2 som jag hittade begagnat, men även till fullpris är prisskillnaden rättvis mot junket det ersatte.
Edit: snavar som en skråka. Ingen mer internet i kväll.
Haha, det där hjulet känner jag igen.feeblesmith sa:Det här kostar mindre än en tusing och funkar för mtb där det inte är så petnoga. Man tar en pinne som är lång nog att sitta på så blir det stabilt. Ramen funkar men arbetsställningen blir trevligare med denna rig.
En bra lampa tycker jag också är viktigt.
Aron sa:I denna bok: https://www.wheelpro.co.uk/wheelbuilding/book.php, som rekommenderas varmt finns byggbeskrivningar på ett riktställ som ser riktigt vettigt ut. Till själva bygget behöver du plywood och en sticksåg. Som bonus får du den mest pedagogiska instruktionen i hjulbyggande som jag hittat. Och jag tror mig att skummat igenom de flesta böckerna i ämnet. Boken är en väl investerad hundring.
Under tusenlappen tror jag att ovanstående eller att bygga i ramen är bästa alternativet. Jag har själv haft ett Minoura och har även klämt på några andra i 800-900 kr klassen, samtliga var rackligare än ramen. Idag har jag ett TS 2.2 som jag hittade begagnat, men även till fullpris är prisskillnaden rättvis mot junket det ersatte.
Edit: snavar som en skråka. Ingen mer internet i kväll.
N_sandstrom sa:Duger såklart inte till att centrera med, men å andra sidan får man plats att använda ett riktigt dishing tool medans hjulet fortfarande är i stället.
Tomy sa:N_sandstrom sa:Duger såklart inte till att centrera med, men å andra sidan får man plats att använda ett riktigt dishing tool medans hjulet fortfarande är i stället.
Visst går det att centrera med ditt ställ. Du vänder bara på hjulet och justerar tills du har lika avstånd till indikatorn på båda sidor.
Dorde väl räcka att vända två gånger? Så jäkla snett mäter ju inte klockan.Tomy sa:Visst går det att centrera med ditt ställ. Du vänder bara på hjulet och justerar tills du har lika avstånd till indikatorn på båda sidor.N_sandstrom sa:Duger såklart inte till att centrera med, men å andra sidan får man plats att använda ett riktigt dishing tool medans hjulet fortfarande är i stället.