Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag undrar vilket styrlager som är mest prisvärt
ska jag köpa ett dyrt eller får jag ungefär samma
kvalitet om jag köper ett billigt?
Kom gärna med förslag på bra köp!!
FSA Orbit Extreme - billigt, bra och prisvärt
Chris King - dyrt, mycket bra och prisvärt (?)
Det är väl ungefär vad Happykören brukar sjunga. Har själv ingen erfarenhet av något av ovanstående. Prova sökfunktionen så kommer du att hitta mycket om styrlager.
Phil rekommenderade, och monterade, ett Syncros Hardcore på min hoj, som skall ha lite sämre lager än C.King men bättre tätning.
Jag har inte hunnit utvärdera än, men litar på att Phil vet vad han pratar om. Om Dr Spoke fortfarande rear det för ca 800:-, eller nu tar ordinarie ca 1100:- vet jag inte.
Race Face Deus <http://www.raceface.com/components/> ska tyligen vara ett trevligt styrlager också. Ungefär 900:- tror jag. Billigare än Chris King, dyrare än FSA Orbit Extreme.
Fast jag har fortfarande inte provat något av ovanstående, än.
King är Kung... =) Har iofs bara haft mitt sen början på sommaren, så det har inte fått bekänna färg ännu. Har aldrig haft problem med nåt av de tre FSA jag haft.
FSA Orbit XL 2 är billig och bra. Orbit Extreme är dyrare och möjligtvis ännu bättre för freerajdaren. Grisen eller Pig som det heter är inte alls lika avancerad med sina vanliga kullager och simpla tätningar.
Hot Chili Skrev:
-------------------------------------------------------
> Läger min röst på FSA PIG DH PRO, lite tyngre (180
> gr) men stark och prisvärd
Precis. Det finns kanske styrlager med ännu bättre tätningar men de
där är helt okej. För €32 blir det ganska prisvärt dessutom. Och kör
man hårt och är rädd för ovalisering så finns en version med förlängd
nedre "kopp" för säkerhets skull.