Vilket trenduro-gummi inför SpringBreak 2015 och framåt...
Makten sa:Jag har insett att jag måste köpa lättare däck. Är överlag mycket nöjd med greppet på DHF 29x2,5" men de gör cykeln till en ångvält. Dels är de tunga, men jag tror också att sidoväggarna är onödigt styva för min cykling. De kommer bara till sin rätt när jag kör så fort jag vågar utför och då är de verkligen magiskt bra. Maxxis själva skriver om "slow rebound" och det tror jag är något negativt vid snällare stigcykling. Det är som om däcket är väldigt trögt i sina fjädringsegenskaper så att säga. Känner stor skillnad mot CM och Ardent som inte heller de är några lättviktsdäck.
Vad tror vi om NN fram och Rock Razor bak? Dessa är ungefär ett kvarts kilo lättare styck! Eller finns det nåt liiiite greppigare bakdäck med samma låga vikt? Stor volym är jag säker på att jag vill ha, så inget mindre än 2,35".
Har du inte redan testat default-setupen Magic Mary/Hans Dampf så tror jag du skulle gilla den. I snakeskin räcker för allt utom DH eller hård enduro. Om det är torrt och fint switcha HDn mot en Rock Razor. Ända nackdelen jag kan komma på med dessa är att setupen är så uttjatad att den är tråkig.